دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان

دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان

در این دوره چه چیزهایی می اموزم :

  1. طرحواره درمانی0 تا 100که مطابق سرفصل های انجمن بین المللی طرحواره درمانیست به علاوه اینکه برای هر طرحواره پروتکل دقیق درمانی را توضیح میدهیم به همراه جزوه سیصد صفحه ای
  2. اموزش رویکردشناختی رفتاری، همانطور که مطلع هستید بطور کلی برای اینکه روان شناس صاحب صلاحیت باشید لازم است در ابتدا مفاهیم بنیادین رویکرد شناختی رفتاری را بیاموزید.در این کارگاه مفروضه ها ی اصلی شناخت درمانی و بنیانها آموزش داده می شود.
  3. تکنیک های شناخت درمانی(معرفی90 تکنیک شناختی)
  4. تکنیک های رفتار درمانی(معرفی 32 تکنیک رفتاری)
  5. آموزش مفاهیم بنیادین رفتار درمانی
  6. درمان انواع اختلالات افسردگی که شامل اختلال افسردگی اساسی ،افسردگی پایدار یا افسرده خویی ،افسردگی نوجوانان و افسردگی پیش از قاعدگیست.
  7. درمان اختلالات وسواسی: وسواس عملی ،وسواس فکری
  8. درمان اختلالات تروماتیک، شامل اختلال استرس پس از سانحه، درمان اختلال پنیک اتک یا وحشتزدگی
  9. اموزش مفاهیم بنیادین اکت(که برای عود کاربرد دارد)
  10. کارگاه درمان اختلال اضطراب فراگیر
  11. کارگاه آموزش واقعیت درمانی(مفاهیم دهگانه و کاربست در درمان)
  12. آموزش روانشناسی بالینی برای کودکان(درمان اختلالات وسواسی، اضطرابی، افسردگی فوبیا، مشکلات تحصیلی، بیش فعالی، اختلال سلوک و…)
  13. درمان بیش فعالی یا ADHDدر بزرگسالان
  14. کارگاه درمان اختلال فوبی اختصاصی(ترس از خون، حیوانات و…)
  15. کارگاه درمان اختلالات سایکوتیک (اسکیزو فرنی، روشهای درمان شناختی رفتاری و آموزش به خانواده بیماران )
  16. کارگاه درمان اختلات خلقی (اختلالات دوقطبی، روشهای درمان شناختی رفتاری و اموزش به بیماران )
  17. نحوه برخورد و‌اموزش به بیماران مبتلا به مشکلات جسمانی(بیمارانی که مبتلا به انواع مشکلات جسمی و بیماری های صعب العلاج مانند سرطان هستند و روحیه خود را باخته اند یا نمی دانند با آن چگونه برخورد کنند)
  18. درمان اختلال پنیک اتک یا وحشت زدگی
  19. درمان اختلال گذر هراسی یا آگورافوبیا
  20. اموزش درمان اختلالات جنسی
  21. آموزش درمان اختلالات خواب
  22. آموزش رفتار درمانی دیالکتیکی(معرفی تکنیکها برای بیماران دوقطبی، مرزی، خودشیفته)
  23. آموزش هیپنوتیزم
  24. آموزش درمان اختلال شخصیت مرزی بر اساس مدل طرحواره درمانی
  25. آموزش تشخیص و درمان انواع اختلالات شخصیت(ملاکهای تشخیصی، نحوه افتراق آن با سایر اختلالات شخصیت و سایر اختلالات، همایندی و همپوشی با سایر اختلالات افسردگی، وسواسی، اختلالات اضطرابی، سایکوز، رشدی، خلقی و…)

مقاله زیر را مطالعه کنید:

چگونه روانشناس موفقی شوم

نحوه برگزاری دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان به چه صورت است؟

این دوره به صورت هفتگی و هر هفته ۵ ساعت به صورت آنلاین روزهای جمعه از ساعت 10صبح تا ساعت 15 به وقت تهران و در پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود.

اگر اینترنت من ضعیف باشد و یا به طور کلی اینترنت قطع شود چه اتفاقی می‌افتد؟

به طور کلی پس از برگزاری جلسه اسکای روم، فایل‌های صوتی ضبط شده آن جلسه نهایتاً در طی ۷۲ ساعت در کانالی در تلگرام که همه شما عضو آن می‌شوید ارسال می‌شود و بدون هیچگونه نگرانی می‌توانید مطالب آن را بشنوید.(چه اینترنت قطع شود و چه نشود چه درجلسه باشید وچه نباشید فایلهای صوتی در کانال قرار خواهد گرفت.

آیا این دوره 100 درصد غیر حضوری است؟

خیر هر 4 یا5 جلسه یکبار جلسات به صورت حضوری تشکیل می شود و 2 هفته قبل به اطلاع شما می رسدتا در صورتیکه می خواهید برنامه ریزی کنید، در جلسات حضوری به صورت عملی برخی از آموزشها با دانشجویان تمرین می شود.

ایا در دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان کیس واقعی هم داریم؟

هر دانشجو یا روانشناسی که مراجع می بیند، می تواند در مبحث مربوطه مراجعه کننده خود را جهت کار عملی معرفی کند، در صورتیکه مرکز خودبیداری همزمان با آن آموزش مراجعی در زمینه مورد نظر داشته باشد به صورت عملی نیز معرفی و اجرا می کند.

آیا جلسات ضبط شده را می‌توانم در اختیار داشته باشم تا بتوانم بعدها بارها و بارها آن را بشنوم؟

بله جلسات ضبط شده را در کانال قرار می دهیم و تا پایان دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان به آن دسترسی خواهید داشت اما پس از پایان دوره،  اطلاعات را در فلشی که شما در اختیار ما قرار می‌دهید ذخیره می کنیم ودر اختیار شما قرار می‌دهیم اما قبل از آن لازم است که فرم تعهد نامه ای از شما دریافت شود که در این مورد با شما هماهنگ خواهد شد در تعهد نامه می پذیرید که  شما مجاز هستید از این آموزش‌ها در اتاق درمان خود استفاده کنید و هرگونه کپی و یا بهره‌برداری دیگر از این آموزش‌ها در قالب فایل‌های صوتی تصویری کتاب یا هر اقدام دیگری عواقب قانونی دارد.

رویکرد درمانی که در دوره دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان آموزش داده می‌شود چیست؟

رویکرد درمانی که بر اساس آن همه آموزش‌ها را ارائه می‌دهیم رویکرد شناختی رفتاری می‌باشد، روش آموزش ما ایزوله است یعنی صرفاً و فقط  بر اساس رویکرد شناختی رفتاری و مدل‌های مختلف این رویکرد(مانند طرحواره درمانی، توجه آگاهی، واقعیت درمانی و..) در درمان انواع اختلالات آموزش می‌دهیم و هیچ نکته کمتر و یا اضافه‌تری را ارائه نمی‌دهیم.

به عنوان مثال اگر در درمان اختلال اضطراب فراگیر، مدل بارلو را آموزش می‌دهیم کوچک‌ترین اشاره‌ای به مدل ولز  نمی‌کنیم، زیرا می خواهیم آموزش ساختارمند باشد و شما سردرگم نشوید.

چرا رویکرد شناختی رفتاری را برای دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان انتخاب کرده‌اید؟

در حال حاضر ۸۵ درصد روانشناسان جهان بر اساس رویکرد شناختی رفتاری به  تشخیص و درمان می‌پردازند

ما به هیچ عنوان رویکردهای دیگر مانند روانپویشی یا روانکاوی را رد نمی‌کنیم اما روش پژوهشی روان پویشی و روانکاوی مبتنی بر مطالعه موردی است، به این معنا که فرضا روانشناسی که از رویکرد روانکاوی استفاده می‌کند بیماری مبتلا به اختلال شخصیت مرزی به نام نیلوفر دارد و از روش‌های روانکاوی برای درمان استفاده می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که رواانکاوی می‌تواند در درمان اختلال شخصیت مرزی موثر باشد.

اما در رویکرد شناختی رفتاری ممکن است که من از مدل طرحواره درمانی برای درمان اختلال شخصیت مرزی استفاده کنم.

و برای اینکه ببینم آیا واقعاً این درمان برای اختلال شخصیت مرزی مدل طرحواره درمانی مناسب است یا خیر؟ یک گروه کنترل و یک گروه آزمایشی تشکیل می‌دهم، که روش نمونه گیری من ممکن است که نمونه گیری تصادفی یا نمونه گیری خوشه‌ای باشد، زیرا می خواهیم نمونه گویای جامعه باشد تا پژوهشی قابل استناد باشد، سپس مرحله ارزیابی و تشخیص را اجرا می‌کنم تا مطمئن شوم که آنها مرزی هستند و شدت و ضعف آن را مشخص می‌کنم وبر اساس شدت اختلال یک گروه همگن تشکیل می دهم تا همه متغییر ها کنترل شود و بخواهیم که فقط اثر متغییر مستقل را بر روی متغییر وابسته بسنجیم.

سپس به به گروه کنترل دارو می‌دهم، و گروه آزمایشی را  بر اساس مدل طرحواره درمانی تحت درمان قرار می‌دهم، سپس این دو را با هم مقایسه می‌کنم: اگر که اختلاف معنی داری وجود داشته باشد، می توانم نتیجه بگیرم که طرحواره درمانی (که مدلی از شناختی رفتاری است) در درمان اختلال شخصیت مرزی موثر است.

برای اینکه مطمئن شوم که داده‌ها بیشتر قابل اعتماد هستند، ممکن است که سال‌های آینده آنها را پیگیری کنم که ببینم آیا این درمان  پایدار بوده است یا خیر؟ در این صورت بیشتر می‌توانم به آن اعتماد کنم، چون ممکن است که اگر در حال حاضر گروه آزمایشی نتیجه بهتری نشان داده باشند فقط یک نتیجه گذرا  و وابسته به متغییر هایی باشد که از چشم من پنهان شده باشد.

همانطور که توضیح دادم روش پژوهش در  رویکرد شناختی رفتاری روش پژوهشی آزمایشی است اما چنین امکانی برای رویکردهای روانکاوی وجود ندارد به همین دلیل ما از ما از آموزش‌هایی و مدل‌هایی استفاده می‌کنیم که پشتوانه پژوهشی بالایی دارند.

شعار ما در خود بیداری «علم گرایی» است، بنابراین به هیچ عنوان رویکردهای دیگر را رد نمی‌کنیم فقط تصمیم گرفته‌ایم که از رویکردهایی که پشتوانه علمی و پژوهشی بیشتری دارند استفاده کنیم.

همانطور که شما روانشناسان، در درس روش تحقیق خوانده‌اید، می‌دانید که روش مطالعه موردی ضعیف‌ترین روش پژوهشی است و روش آزمایشی ‌قوی ترین روش پژوهشی است.

پس اگر عده ای روانشناسان که از روش تلفیقی استفاده می کنند چه می شود آیا روش آنها علمی نیست؟

در مورد مدل های تلفیقی باید این توضیح را بدهم که مدل اکت یا مدل طرحواره درمانی یک مدل تلفیقی است، اما این مدل ها در درمان اختلالات مختلف به بوته آزمایش گذاشته شده اند به عنوان مثال آزمایش(به شیوه ای که در بالا توضیح داده ام) نشان داده است که مدل اکت در درمان بیماران اسکیزوفرن یا بیماران افسردگی به میزان مشخصی موثر است یا بر اساس مدل طرحواره درمانی و پژوهشهایی که انجام شده است درصد مشخصی از بیماران مبتلا به اختلالات شخصیت درمان شده اند، اما اینکه روانشناسی به صورت خودسرانه بدون هیچ ازمایش علمی(به روشی که در بالا توضیح داده ام و بدون ایجاد شرایط کنترل) بگوید من تلفیقی کار می کنم و منظور ش این باشد که من در درمان بیمارانم فهمیدم که ترکیب هیپنوتیزم و طرحواره در درمان افسردگی موثر است، به این روش نمی توانیم روش تلفیقی بگوئیم بلکه این یک ابداع شخصی و مضر است و حوزه درمان حوزه آزمایش های ما نیست و به لحاظ اخلاقی و نیز علمی  این روانشناس غیر مسئولانه عمل می کند و فاقد صلاحیت لازم است.

چرا باید در این دوره به صورت غیر حضوری شرکت کنم؟

  • بروز رسانی دارد که پس از هربار بروز رسانی برای شما ایمیل یا اسمس ارسال می شود و به اطلاع شما خواهد رسید، البته سرعت بروز رسانی ممکن است در سال یکبار باشد.
  • همیشه فایلها را در اختیار دارید و هر وقت بخواهید می توانید از آن استفاده کنید و بارها وبارها در همه جا آن  را بشنوید.
  • این فایلها به صورتی ضبط شده اند که با کیفیت هستند و در نتیجه شنیدن آن برای شما لذت بخش خواهد بود.
  • می توانید حتی پس از سالها برای مرور بازهم این فایلها را بشنوید یا ببینید.
  • امروزه کلاسهای مجازی و اموزش غیر حضوری امری رایج و متداول است وبهتر است برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه خود به آن عادت کنید.

من خارج از ایران هستم آیا می‌توانم در دوره دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان ثبت نام کنم؟

بله شما می‌توانید در این دوره ثبت نام کنید اما در مورد اینکه چطور اطلاعات ما را به صورت فیزیکی دریافت کنید لازم است که با مرکز مکاتبه کنید.

صدورگواهینامه‌ها به چه صورت است؟

شما برای هر دوره ای جداگانه گواهینامه دریافت می‌کنید به عنوان مثال چون 25 عنوان دارد 25 گواهینامه از مرکز روانشناسی خود بیداری دریافت می‌کنید که این گواهینامه‌ها قابل ترجمه هستند و مرکز روانشناسی خودبیداری مجوز های لازم را هم از سازمان بهزیستی دارد و هم از سازمان نظام و مشاوره روانشناسی.

آیا می‌توانیم به صورت اشتراکی در دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان شرکت کنیم و یا از محتوای آموزشی استفاده کنیم؟

خیر ما نسبت به این موضوع به هیچ عنوان رضایت نداریم و در صورت مشاهده چنین تخلفی قطعاً برخوردهای قانونی خواهد شد، ضمن اینکه دانشجوی خاطی بلافاصله از کلاس در هرمرحله ای که باشد اخراج می شود.

ایا شرکت در این کلاسها اگر هزینه آن را بپردازم اجباری است؟

بله این دوره درست مانند کلاسهایی که در دانشگاه تشکیل می شود قوانین آموزشی دارد، و دانشجو نباید تصور کند که چون هزینه پرداخت کرده است می تواند بدون شرکت در کلاسها گواهینامه های حضور در آن دوره را دریافت می کند، درست مانند دانشگاه که برای انتخاب واحدها هزینه می پردازید اما استاد اجازه دارد که شما را مردود اعلام کند و درس مورد نظر را پاس نکرده باشید، اگر در این دوره ثبت نام کنید اما شرکت نداشته باشید گواهی حضور به شما اعطا نخواهد شد و در عین حال هزینه ثبت نامی هم قابل بازگشت نخواهد بود، این ملاک و معیار به دلیل مسئولیت اخلاقی و ارزشهای ماست، البته صرفا حضور شما در کلاس می تواند سبب شود که گواهی حضور را در کارگاه مورد نظر دریافت کنید و بر روی برگه گواهینامه شما نوشته می شود:«گواهی حضور در کارگاه…ساعته»البته غیبت های موجه و مجاز و معقول هیچ اشکالی ندارد.

من قبلاً بعضی از دوره‌های شما را تهیه کرده‌ام وحالا می‌بینم که بعضی از دوره‌هایی که به عنوان سرفصل در دوره جامع روان درمانی هست مطابق با همان دوره هست که من خریداری کرده‌ام، در این صورت چه باید کرد؟

ما در این دوره نزدیک به 25  عنوان را آموزش می‌دهیم در صورتیکه شما یک یا چند تا از عناوین و سرفصلهایی که قید شده است را قبلاً تهیه کرده‌اید هم اکنون می‌توانید مبلغ  ان دوره یا بسته خریداری شده را از کل مبلغ ثبت نامی کسر کنید و الباقی هزینه را بپردازید و در دوره شرکت کنید.

به عنوان مثال شما دوره‌های وسواس و افسردگی را باقیمت هرکدام ۱میلیون تومان خریداری کرده اید و هم اکنون هزینه ثبت نام ۱۸ میلیون تومان می‌باشد، بنابراین شما  مبلغ ۲ میلیون تومان برای این دوبسته پرداخت کرده اید و حالا لازم است که مبلغ ۱۶ میلیون تومان پرداخت کنید.

هزینه ثبت نام در این دوره به چه صورت است آیا امکان پرداخت اقساطی وجود دارد؟

هزینه ثبت نام در این دوره بسته به زمان ثبت نام شما متفاوت است، هزینه اعلام شده، 40 میلیون تومان می‌باشد که تقریباً برای هر دوره 800 هزار تومان در نظر گرفته‌ایم، در عین حالجدول تخفیفی وجود دارد که به شرح زیر است:

  •  ثبت نام تا تاریخ 30 بهمن  ۱۸ میلیون تومان
  •  از تاریخ 30 بهمن تا 30 اسفند23 میلیون تومان
  •  از 30 اسفند تا 30 فروردین30 میلیون تومان
  • از 30 فروردین تا 30 اردیبهشت 40 میلیون تومان

بنابراین هزینه دوره با توجه به زمان ثبت نام متفاوت است و می‌توانید تا قبل از شروع دوره (30 اردیبهشت 1403) به صورت اقساطی و ماهیانه بپردازید، اولین پیش پرداخت شما باعث می‌شود که بتوانید از تخفیف مربوط به همان بازه زمانی که دربالا تعیین شده استفاده کنید.

اما به هر حال لازم است که قبل از شروع دوره کل هزینه تسویه شود، در غیر این صورت امکان شرکت در دوره وجود نخواهد داشت.

اما اگر به هر دلیلی به خاطر شرایط خاصی، پیش پرداخت کرده‌اید اما نتوانسته‌اید قبل از شروع دوره تسویه کنید می‌بایستی با پشتیبان تماس بگیرید و در مورد شرایط پرداخت اقساطی گفتگو کنید، و کسانی که تصمیم دارند به صورت اقساطی بپردازند حتماً می‌بایست یک چک دارای مبلغ و تاریخ‌دار معتبر صیادی که در سیستم ثبت شده باشد را به عنوان پشتوانه در اختیار مرکز قرار بدهند، مسلماً مرکز نیز رسیدی مبنی بر اینکه این چک را از شما دریافت کرده‌است در اختیار شما قرار خواهیم داد، اما اگر اقساط قبل از تاریخ شروع دوره تسویه شود نیاز به دریافت چگ از جانب شما نیست.

هزینه‌هایی که برای این دوره در نظر گرفته‌اید بر چه اساسی است؟

به طور کلی ما ۲۰ مبحث را آموزش می‌دهیم، آموزش‌های ما عالی و کامل است، تابحال هم دوره‌های زیادی برگزار کرده‌ایم که تقریباً همه کسانی که در دوره‌ها شرکت کرده‌اند به لحاظ محتوایی رضایت داشته‌اند،ما در برگزاری این دوره  از یک مجموعه وسیع استفاده می‌کنیم، فایل‌های صوتی ضبط و ادیت میشود،کاربرگ‌ها در اختیار شما قرار می‌گیردف طول اموزش  به طور تقریبی 100 ساعته می باشد.

آموزش‌ها کاملاً ساختارمند بدون سانسور و کامل و وافر است، ما هیچ نگرانی از اینکه کامل و وافر به شما آموزش بدهیم نداریم، فقط از شما تعهد می‌گیریم تا بتوانیم با خیال راحت همه نکات دقیق را در اختیار شما قرار بدهیم. با اطمینان می توانیم بگوئیم که شما پس از این دوره نیاز به هیچ آموزش دیگری در زمینه های مورد نظر ندارید اما طبیعتا می بایست اهل مطالعه و یادگیری باشید.

اگر در دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان ثبت نام کنم و بعدا منصرف شوم چه می شود؟

پعد از ثبت نام تا سه ماه قبل از شروع دوره(یعنی تا 30 بهمن) در صورتی که از شرکت در کلاس انصراف بدهید کل مبلغ به شما عودت داده خواهد شد، اگر دو ماه قبل از شروع کلاس انصراف بدهید(30 اسفند) ۱5درصد از مبلغ ثبت نام شما کسر خواهد شد و اگریک ماه قبل از شروع کلاس  انصراف دهید(30 فروردین)25 درصد  از کل مبلغ ثبت نامی شماکسر خواهد شد، و پس از شروع کلاس به هیچ عنوان هیچ مبلغی گردانده نخواهد شد.

دقت کنید که مبنای درصد، کل وجه ثبت نامی می‌باشد نه میران مبلغ پرداختی شما.

به عنوان مثال هزینه ثبت نام شما با توجه به زمان ثبت نام ۱۸ میلیون تومان می‌باشد شما می‌خواهید یک ماه قبل از شروع کلاس انصراف دهید، مبلغ ۲۵ درصد از ۱۸ میلیون کسر خواهد شد و بنابراین اگر شما ۵ میلیون پرداخت کرده باشید۲۵ درصد با توجه به ۱۸ میلیون محاسبه می‌شود و از مبلغ پرداختی شما که ۵ میلیون تومان می‌باشد کسر خواهد شد و الباقی به شما برگردانده خواهد شد، نه اینکه از مبلغ 5میلون ثبت نامی شما 25 درصد کسر شود.

ما تصمیم گرفتیم که در مورد مسائل مالی شفاف صحبت کنیم تا بعدها در این مورد سوء تفاهم و مشکلاتی به وجود نیاید.

آیا پس از طی کردن دوره می توانم در مرکز روانشناسی خودبیداری استخدام شوم؟

پس از طی کردت دوره کسانی که آموزش را به خوبی درک کرده اند، طبق توافقی با آنها با توجه به میزان تسلط می توانند در مرکز روانشناسی خودبیداری استخدام شوند، اگر هم این تسلط وجود نداشته باشد می بایست تحت سوپر ویژنی قرار بگیرند.

آیا این دوره دوره سوپرویژنی است؟

خیر این دوره فقط دوره آموزشی است ولی تا زمانی که دوره آموزشی در جریان است، کسانی که در گروه آموزشی هستند می توانند کیس های خود را ریپورت کنند و با توجه به آموزشهایی که در همان زمان جاریست به سوالات آنها ابتدا توسط دانشجویان سپس توسط مدرس پاسخ داده خواهد شد.

من در مورد دوره جامع روان درمانی و روانشناسی برای روانشناسان سوال بیشتری دارم چطور می‌توانم مطرح کنم؟

اگر در این مورد سوال بیشتری دارید لطفاً به یکی از روش‌های زیر عمل کنید:

1-به پشتیبان سایت خودبیداری در واتساپ یا تلگرام به شماره زیر پیام بدهید این کار را برای شما انجام می دهند

09104807307

2-در ساعات کاری(از 9صبح تا18 همه روزه به جز روزهای تعطیل) به شماره زیر زنگ بزنید راهنمایی می کنند که چه کنید

02144147542