بهترین کلینیک درمان وسواس در تهران

قبل از اینکه این مطلب را بنویسیم در مورد کلینیک درمان وسواس جستجو کرده ام متوجه شدم که مردم عناوین زیر راه را جستجو می کنند

  • کلینیک درمان وسواس در تهران
  • بهترین کلینیک درمان وسواس در تهران
  • بهترین دکتر برای درمان وسواس در تهران
  • بهترین روانشناس برای درمان وسواس فکری
  • جدیدترین درمان وسواس
  • دکتر وسواس در تهران
  • درمان وسواس فکری بدون دارو
  • فوق تخصص وسواس در تهران
  • کسانی که وسواس فکریشان درمان شده
  • معجزه درمان وسواس
  • بهترین مرکز درمان وسواس در تهران

این نشان دهنده آن است که ما واقعاً به کلینیک تخصصی وسواس نیازمند هستیم و افراد بسیار زیادی هستند که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند

وسواس نوع است:

  1. وسواس فکری
  2. وسواس عملی

وشاید هم سه نوع و نوع سوم: وسواس فکری عملی

بیشتر ما با وسواس عملی آشنایی داریم که غالباً درباره شستشو، تقارن، نظم و شمارش می باشد. کسانی که وسواس عملی دارند مجبور هستند که عمل مشخص یا اعمال مشخصی را انجام بدهند.
بهترین کلینیک درمان وسواس در تهران

شایع ترین موضوعات اختلال وسواس عملی

  • تمیزی

فکر می‌کنند که باید تمیز باشد، یکی از مراجعین من(ارسطو رضایی) خانمی بود که وقتی اتو می‌کشد؛باید یک ملحفه پهنی بزرگی می‌گذاشت و بعد پاها را روی آن قرار می‌داد و بعد میز اتو را و بعد هر چیزی که کثیف می‌شد،می شست ویا می توان وسواس دوش گرفتن را نیز نام برد.

  • تقارن

مراجعینی که می گویند:من باید وقتی در خانه راه می‌روم تا حمام‌که بروم باید از درز های کاشی عبور کنم باید بشمارم یا وقتی از جاده عبور که رد می‌شوم، تیر برق اگر باشد؛ باید من بشمارم یا هرچیزی که قابل شمارش باشد  باید من بشمارم.

  • افکار ممنوعه یا تابو

مراجعینی که می گویند:مثلاً؛ افکاری به ذهن من می‌آید که قتل انجام می‌دهم یا مراجعی به شما می‌گوید خود را درحال ارتباط جنسی با محارم تصور می‌کنم؛یا عمل مذهبی،عملی که در واقع در مذهب تابو محسوب می‌شود مثلاً: مسلمان است و می‌گوید:در ذهنم این تصاویر می‌آید که ناگهان قرآن را آتش بزنم یا وسط نماز فلان‌ کار را انجام دهم.یا وسواس های عملی؛ یکی از مراجعین‌ من آقای بود که می‌گفت:تا اینکه اسم‌ محمد می‌آید من باید صلوات بفرستم دیگر فرق ندارد محمد تقی باشد، محمد رسول الله باشد،محمد پسر همسایه ما باشد.

دقت کنید اجبار به یک فکر یعنی وقتی ما می‌گوییم وسواس عملی الزاماً چیزی قابل مشاهده نیست،اینکه فرد می‌گوید من الزاماً باید بشمارم وسواس عملی فکری می‌شود.

  • آسیب

مبادا من به کسی یا خودم آسیب بزنم به این‌ معنا که مواظب باشم وارسی کنم،مبادا در ماشین را قفل نکرده باشم،مبادا خانه آتش بگیرد همراه با افکار وارسی.

اما وسواس فکری چیز دیگری است، بیشتر مردم تصور می‌کنند که وسواس فکری و عملی یک چیز است و یا خیال میکنند که کسانی که وسواس دارند الزاماً باید در حال شستشوی چیزی باشند.

وسواس فکری با وجود این که بسیار رایج است اما تشخیص آن(حداقل برای خود بیماران) بسیار سخت و ناشناخته است.

بسیاری از بیماران وقتی که به من مراجعه می کنند و درباره مشکلات و مسائل خود صحبت می کنند و من حدس میزنم که آنها وسواس فکری داشته باشند و سپس مصاحبه خود را به سمت وسواس فکری و اجرای پرسشنامه وسواس فکری می برم، زمانی که مشخص می شود که دچار وسواس فکری هستند متعجب می شوند.

کسانی که وسواس فکری دارند دائماً در دنیای ذهن  زندگی می کنند، آنها دائما در حال فکر کردن هستند و یک لحظه از فکر کردن آزاد نیستند، بعضی از آنها به شدت خود را مشغول کارهای مختلف می کنند.

بنابراین باید در وهله اول در نظر داشته باشیم که مراجعه‌کننده ما گرفتار کدام نوع وسواس است، گاهی نیز یک فرد می تواند هر دو نوع وسواس(شاید هم هر3 نوع) را همزمان داشته باشد.

ما افراد خوش شانسی هستیم که در این زمان زندگی میکنیم، سالها قبل بیماری وسواس برای درمانگران و بیماران بیماری بود که در برابر آن به شدت احساس درماندگی می کردند، بعضی از بیماران می‌بایست تا آخر عمر و به مقدار زیاد دارو مصرف می کردند و بعضی از آنها مجبور به عمل جراحی می شدند.

اما امروزه روش های درمانی و رویکردهای درمانی منظم و ساختار مندی در رویکردهای رویکرد شناختی رفتاری وجود دارد که به راحتی می توانید با کمک آن از اسارت وسواس رها شوید.

کلینیک درمان وسواس در تهران

یکی از مراجعه کنندگان من میگفت: احساس می کنم که مغز من پر از مورچه است، از اینکه دائما  فکر می کنم خسته شدم، گاهی سرم را در میان دستان میگیرم و با خودم می گویم: بس کن! بس کن! اما بی فایده است.

بعضی دیگر از مراجعه‌کنندگان هم از اینکه اطرافیان را ناامید کرده‌اند و ناخواسته منجر به آزار آنها می شوند خسته  شده‌اند.

وسواس زندگی فرد بیمار را به شدت محدود میکند، اگر که بیمار مبتلا به وسواس عملی باشد باید وقت و انرژی زیادی را برای بسیاری از کارها بگذارد، در حالی که همان کار برای دیگران زیاد زمان بر نیست، او گاهی برای اینکه از شر اضطراب و وسواس رها باشد از رفتن به بعضی از موقعیت ها و مکان ها پرهیز می کند، گاهی دیگران نیز از وسواس  او خسته می شوند و از او دوری می‌کنند.

کسانی هم که گرفتار وسواس فکری هستند، دائماً ذهن آنها درگیر است، خدا نکند که یکی از اطرافیان آنها رفتاری انجام بدهد یا به خاطر کمال گرایی یا به خاطره فاجعه سازی یا به خاطر احساس‌های ایثار گونه، ذهن آنها بشدت درگیر میشود، اطرافیان آنها را افرادی مشکل دار قلمداد می کنند یا خودش تصمیم میگیرد که رابطه را با آنها محدود کند.
بنابراین بیماری وسواس می تواند دست و پای شما را ببندد و هر روز شما را کتک بزند، زندگی شما را محدود کند و شما را در دام افسردگی و تنگنای تنهایی گرفتار کند.

ما در مرکز روانشناسی خودبیداری مفتخر هستیم که بسیاری از مراجعینی که گرفتار وسواس بوده‌اند را درمان کرده ایم.

ممکن است یکی از سوالات زیر سوال شما باشد:

  1. انواع اختلالات وسواسی مربوط به طبقه اختلال وسواس کدامند؟
  2. شايع ترين وسواس های فکری چیست؟
  3. شایع ترین وسواس های عملی کدامند؟
  4. شدت اختلال وسواس به چه معناست؟
  5. اختلال وسواس چقدر شایع است؟
  6. اختلال OCD  یا اختلال وسواس فکری یا وسواس عملی از چه زمانی شروع می شود؟
  7. نسبت جنسیت در اختلال وسواس به چه صورت است؟
  8. علت به وجود آمدن وسواس فکری عملی چیست؟
  9. اختلال وسواس فکری عملی چگونه به وجود مي آيد؟
  10. آیا وسواس ریشه های ژنتیکی دارد؟
  11. وسواس به کدام اختلالات شبیه است؟

برای اینکه به این سوالات پاسخ دهیم،مقاله زیر را مطالعه کنید، در مقاله زیر به همراه 8 پادکست به سوالات  فوق پاسخ  داده ام:

کلینیک درمان وسواس در تهران «مرکز روانشناسی خودبیداری» مفتخر است که روانشناسان زیادی را نیز در زمینه درمان وسواس تربیت کرده است.
اگر روانشناس هستید و میخواهید به درمان وسواس بپردازید لینک زیر را لمس کنید:

کلینیک درمان وسواس در تهران

چرا افراد به وسواس دچار می شوند؟

اختلال وسواس فکری یا عملی یا هردو، در وهله اول ریشه های ژنتیکی دارد، اما ژنتیک به تنهایی عامل وسواس نیست، درست مانند انباری پر از چوب که به خودی خود آتش نمی گیرد، ولی اگر آتش بگیرد ممکن است که تخریب بسیار زیادی به بار بیاورد.

افرادی که به بیماری وسواس فکری عملی گرفتار می شوند، غالباً در محیطی ناسالم و ناکارآمد رشد کرده اند، مجموعه ای از علل ژنتیکی، فرهنگی، زیستی و خانوادگی و همینطور باورهای جزم اندیشانه باعث می شود که گرفتار وسواس فکری شوید.

اما وسواس عملی که گاهی اوقات هم ریشه در وسواس فکری ممکن است داشته باشد، به این دلیل به وجود می‌آید که شما برای کم کردن اضطراب خود دست به اعمال وسواسی زده‌اید، آن عمل اضطراب شما را موقتاً کاهش داده است اما از طرفی کاملا از بین نرفته است و آن رفتار اصطلاحا تقویت شده است، ما به این نوع تقویت تقویت منفی می گوییم.

وسواس شما از هر نوع که وسواس فکری و چه وسواس عملی باشد قابل درمان است این خبر بسیار خوبی است.

کلینیک درمان وسواس غرب تهران

اگر در جستجوی کلینیک درمان وسواس غرب تهران هستید، مرکز خودبیداری واقع در محله سازمان برنامه (اتوبان باکری شمال به سمت حکیم شرق، پلاک 12 طبقه اول واحد سوم) در این زمینه کلاسهای خودشناسی برگزار می کند، لازم به ذکر است که برای حضور باید از قبل هماهنگ کنید، همچنین از ساعت 9 تا 18 پاسخگوی سوالات شما هستیم.

برای درمان وسواس فکری و یا درمان وسواس عملی با کلینیک تخصصی درمان وسواس خودبیداری در ساعت کاری (از 9صبح تا 18 همه روزه به جز روزهای تعطیل) باشماره های زیر تماس بگیرید یا در واتساپ یا تلگرام پیام بگذارید.

Picsart 23 11 07 11 49 49 791

Picsart 23 11 07 11 51 22 509

phon contact

اگر خارج از کشور هستید و یا با ارسال تیکت راحت‌تر هستید از طریق فرم زیر برای ما پیام بگذارید ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

دریافت مشخصات

فرم ارسالی شما مستقیما با نظارت و هماهنگی آقای ارسطو رضایی پاسخگویی می‌شود.