کارگاه آموزش مهارت های زناشویی و نجات رابطه

چرا این عنوان را برای این دوره انتخاب کردم؟زیرا بیشتر زوجینی که به من مراجعه می کنند برای آموزش مهارت های زناشویی نیست بلکه برای نجات رابطه شان است.

بیشتر آنها وقتی باهم آشنا شده بودند دوران خوب و خوشی داشتند، همه چیز گل و بلبل بود اما بعد از مدتی اختلافها و دعواها شروع شد، شک و تردید آغاز شد که آیا در این رابطه بمانم یانه؟ آیا اشکال از من است یا همسرم؟آیا می توان به این رابطه امیدی داشت یا خیر؟ آیا من مقصرم یا همسرم؟

بیشتر زوجینی که به من مراجعه می کنند برای نجات رابطه مراجعه می کنند و نه برای آموزش مهارت های زناشویی.

آیا رابطه خوب شانس است یا انتخاب؟

اگر شما بخواهید در زمینه تحصیل  یا شغل یا کسب در آمد یا حتی آشپزی(بله آشپزی)موفق بشوید چه می‌کنید؟ احتمالا جسنجو می کنید ببینید چه کسانی در این زمینه‌ها موفق هستند و از آن‌ها پرس‌وجو می‌کنید.

احتمالا به افرادی که در این زمینه‌ها موفق هستند مراجعه می‌کنید.چرا این کار را می‌کنید؟ زیرا آن‌ها «راز موفقیت» در آن زمینه ها را فهمیده اند.

به‌همین شکل، در حوزه روابط زناشوئی و پارتنری برای اینکه بتوانید رابطه بهتری داشته باشید، باید ببینید چه کسانی در این زمینه موفق بوده اند و از آن‌ها بپرسید. شاید هم تابه‌حال این کار را کرده اید! اما توصیه‌هایی که به شما شده کاربردی نبوده است! چرا؟

چند دلیل که تجربه افراد موفق در اطراف شما ممکن است به درد شما نخورد!

دلیل اول اینست که هر کسی ممکن است تجربه شخصی خودش را بگویید که فقط برای آن فرد کاربردی باشد اما برای شما خیر!

دلیل دوم این است که ممکن است فردی در این زمینه خود را فرد موفقی بداند، اما موفق نباشد مثلاً خانمی که به وسیله بازی‌های روانی یا به قول خودش «سیاست‌های زنانه» شوهرش را در مشت خودش گرفته و خیال می‌کند که یک رابطه موفق دارد، اما ما می دانیم این یک رابطه موفق نیست، زیرا ممکن است که شوهرش به دلیل مشکلات روان‌شناختی که دارد(مانند عزت نفس پائین) در حال حاضر، نقش مطیع را بازی کند، اما از آنجایی که بازی اشکنک دارد سر شکستنک دارد(ضرب المثل) دیر یا زود این بازی روانی به سرانجامی خواهد رسید که یک نفر بازنده خواهد بود و اگر هم این اتفاق نیفتد(که غالب اوقات می‌افتد) رابطه یک رابطه غنی و پربار نخواهد بود، زیرا اگر که شوهر شما به دلیل مشکلات روان‌شناختی که دارد نقش مطیع را بازی بکند یا به خاطر بازی‌های روانی که شما راه انداخته اید مطیع شماست، چنین فردی(که احتمالا عزت نفس پائینی دارد) نمی‌تواند منبع عشق، اطمینان و امنیت و ارزشمندی باشد.

زیرا تنها افراد بالغ قادرند منبع عشق و اطمینان و ارامش باشند، ولی بیشتر مردم اسم وابستگی های بیمارگونه و … را عشق می گذارند و دیر یا زود متوجه می شوند که چیزی که تصور می کردند عشق استف تا چه اندازه سبب به تحلیل رفتن آنها و زندگی شان و آسیب به آنها می شود.

آیا حقیقت دارد که ازدواج باعث طول عمر می شود؟

بله این واقعیت دارد، اما نه هر ازدواجی!

اگرچه پژوهش‌ها نشان داده که ازدواج در سلامتی جسم و روان و طول عمر بسیار مؤثر است و افراد مجرد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی عروقی و عفونی قرار دارند، اما این، شامل ازدواج ناشاد و یا ازدواج‌هایی که پر از مشکلات ارتباطی هست، نمی شود.

بلکه برعکس، ازدواج ناشاد، بیشتر از تنهایی و مجردی به جسم و روان ما صدمه می‌زند، بنابراین آنچه مهم است، این است که رابطه شاد و غنی و پربار و زنده باشد. اما این هم به آن معنا نیست که یک ازدواج شاد، ازدواجی است که درآن هرگز دعوا و اختلاف‌نظر نباشد، ازآنجایی‌که انسانها با یکدیگر بسیار بسیار متفاوت هستند(همان‌طور که اثر انگشت هر انسانی با انسان دیگر در سرتاسر کره زمین متفاوت است و هیچ انسانی را در کره زمین پیدا نخواهید کرد که اثر انگشتش شبیه به اثر انگشت شما باشد، به همین شکل)تجربه روانی شما از جهان و پدیده ها  نیز با وجود همه شباهت‌هایی که به انسان‌های دیگر دارید، متفاوت است و ازآنجایی‌که این تفاوت‌ها وجود دارد، اختلاف‌نظر و دعواها حتما حتما و حتما بوجود می آید.

دعوا در ازدواج یک اتفاق عادی است!

شاید نتوانید باور کنید و برای شما جالب باشد که همه زوجین(بله همه) نهایتا پس از 2 سال ازدواج دعوا و گاهی دعواهایی که به نظر میاید نزدیک است به طلاق منتهی شود خواهند داشت!

حرف مر ا باور نمی کنید؟ همین الان یک نگاه به 10 زوج در اطراف خودبیندازید، از آنها بپرسید، خواهید دید که بیشتر آنها می گویند نامزدی(دوران اولیه آشنایی)خیلی عالی بود، اما بعدش رفتارهای همسرم عوض شد یا شاید هم من او را خوب نمی شناختم.

البته در کشور ما بعضی از زوجین وقتی که تفاوتها و مشکلات را می بینند چون اهل دعوا نیستند سوار بر ماشین افسردگی می شوند، تصمیم می گیرند سازگار شوند و این مقدمه افسردگی در ازدواج است.

بنابراین اطرافیان شما یا نهایتا پس از 2سال دعوا داشتند یا دچار افسردگی شدند.

بنابراین اگر دعوا حتما در رابطه اتفاق می افند پس چه کسانی پس رابطه و ازدواج خوبی دارند؟

خب این دعواها ممکن است به چند نتیجه منجر شود، طلاق عاطفی، طلاق روانی، افسردگی و یا سازگاری

رابطه خوب رابطه ای است که به سمت سازگاری سالم می رود، ما به کسانی که پس از مشاهده تفاوت ها و اختلافات و دعواها به سمت سازگاری سالم(تاکید می کنم سالم و نه سازگاری منجر به افسردگی)می روند میگوئیم فرماندهان ازدواج.

پس ما دونوع سازگاری داریم:سالم و ناسالم، که ناسالم منجربه افسردگی می شود در سازگاری ناسالم شخص دارد خود را مجبور می کند به کاری یاچیزی که در حقیقت دلش نمی خواهد.

 

ویژگی های سازگاری سالم چیست؟

برای پاسخ به این پرسش در وهله اول باید به این سوال جواب داد که یک رابطه زناشویی موفق چه رابطه‌ای است؟جواب این است که: رابطه‌ ای که به قول اریک فروم (روانکاو اجتماعی) احترام، دانایی، احساس مسئولیت و دلسوزی درآن جاری باشد.

من درصورتی می‌توانم بگویم شما را دوست دارم و عاشق شما هستم که به شما احترام بگذارم، در برابر شما احساس مسئولیت کنم و درمورد خواسته‌ها و نیازهای شما، استرس‌ها و دغدغه‌ها، علاقه‌مندی‌ها، نفرت‌ها و… شما آگاهی داشته باشم و اگرچه بدنیا نیامده‌ام تا در خدمت شما باشم و برده‌ی شما و سرباز شما نیستم، اما در برابر شما احساس دلسوزی می‌کنم و دلم می‌خواهدبرای شما کاری انجام بدهم.

رابطه سالم رابطه‌ای است ک نیازها و خواسته های من و شما(هردو)دیده شود و اگرچه من و تو برده و وسیله برای هم نیستیم اما به شکلی سالم و مسئولانه آنچه که می توانیم برای هم انجام می دهیم.

خیلی خوبه حالا از کجا اینا رو یاد بگیرم؟

بعضی ها هم می خواهند با تکیه بر تجربه های  شخصی و یا پرسش از این و آن، به راز داشتن ارتباط خوب پی ببرند، در این زمینه ممکن است که کتابهایی با عنوان رازهایی در مورد مردان و یا رازهایی در مورد زنان مطالعه کنند و یا با راهنمایی‌هایی که می گیرند بخواهند سیاست های مردانه و یا زنانه را بیاموزند.

اما این روش پر خطر است، زیرا بسیاری از توصیه هایی که ممکن است برای من مفید باشد برای شما مفید نیست و حتی ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد و اوضاع را بدتر کند و هم ناکارآمد.

اگر که این کتابها و توصیه های غیر علمی، کافی و کارآمد بود پس چرا هم اکنون هنوز هم، افراد راز یک رابطه خوب را نمی دانند؟ کافیست نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا ببینید بیشتر افراد از روابط خود ناراضی هستند.

من (ارسطو رضایی) در این کارگاه (با تکیه بر علم و دانش و یافته های پژوهشی) به شما کمک می کنم که این مسیر را بسیار سریع، راحت و متمرکز طی کنید و بتوانید رابطه خوب و کارآمد، غنی و پربار و باطراوتی با اطرافیان خود داشته باشید.

شاید این برای شما باورنکردنی باشد، اما اگر نظرات کسانی که در این کارگاه شرکت کرده اند را در همین صفحه بخوانید و خودتان هم تصمیم بگیرید که در این دوره شرکت کنید، خواهید دید که آنچه که می گویم حقیقت دارد، این البته قدرت علم و دانش است و نه قدرت شخصی من.

برخی از حقایق و واقعیت ها که از دل پژوهش ها بیرون آمده اند بسیار جالب و گاهی تکان دهنده و عجیب هستند: مثلاً یکی از یافته ها همانطور که گفتم این بودکه دعوا در همه روابط به صورت یقین اتفاق می‌افتد و جزو روند طبیعی رابطه است!(من خودم شگفت زده شدم وقتی متوجه این یافته شدم)

یافته دیگر این است که ۶۷ درصد اختلافات زوجین همیشگی و حل نشدنی است!

این یافته  هم بسیار برای من تکان دهنده بود، اکنون وقت آن است که« افسانه نیمه گمشده» را دور بیندازیم و واقع بینانه بیندیشیم.

زوجین می بایست تفاوت های فردی را به درستی بیاموزند، از تفاوت های همدیگر آگاه شوند و بیاموزند که شخصی که با او در ارتباط هستند چگونه انسانی است؟ چگونه فکر میکند؟ چگونه احساس می کند و چگونه جهان را می بیند؟و خود شما هم می بایست تفاوت خود را به دیگری نشان بدهید و از آموزش ها و مهارت های دقیق و مشخص و ساختار مندی که در این دوره در اختیار شما قرار می دهم هم استفاده کنید و تفاوت فردی همدیگر را بپذیرید و رابطه خوبی داشته باشید.

منابع تحقیقاتی ما کجاست؟ آیا این آموزش ها علمی هستند؟

همانطور که گفتم شما می دانید که برای اینکه در زمینه ای موفق شویم باید به سراغ کسانی که برویم که موفق هستند ، منبع اطلاعات ارزشمند و علمی که در این دوره می دهم هم «زوجین کاربلد و کارکشته و موفق» هستند.

آنها زوجینی هستند که چگونه دعوا کردن و چگونه رابطه را زنده نگه داشتن را بسیار ساده بلدهسنند، پژوهشگران به وسیله دستگاه‌های دقیقی مانند الکترون‌هایی که به مغز وصل می‌شود و دستگاه‌هایی که میزان ضربان قلب، دمای بدن و غیره را می‌سنجد و دوربین ثبت صداها و غیره بر روی سه گروه زوج (زوجین موفق، زوجین ناشاد ناپایدار، زوجین ناشاد ناپایدار) با مشاهده و تحقیق دقیق بر روی این3گروه در یک دوره‌ی 10تا 12ساله (مطالعه طولی) متوجه شدند که راز و رمز اینکه چرا بعضی از زوجین رابطه شاد و غنی و پرباری دارند و می‌توانند اختلافات را حل کنند و چرا بعضی از زوجین روابط ناشادی دارند چیست؟

پژوهشگران ما به وسیله کنترل همه متغیرها و در نظر گرفتن همه تفاوت‌های فردی، گروهی، محیطی، سیاسی‌، اقتصادی و… کاری که شما در نظر داشتید را برای شما ساده‌تر و منسجم و خالص‌تر انجام داده اند.

در این دوره شما خواهید فهمید که چرا بعضی از زوجین روابط موفقی دارند و چرا بعضی از زوجین روابط موفقی ندارند.

به‌عبارتی افراد موفق در زمینه ازدواج چه کرده‌اند تا شما هم همان کار را انجام بدهید تا موفق شوید و افراد ناموفق چه کردند تا شما انجام ندهید تا شکست نخورید.به همین سادگی.

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

  • اگر رابطه شما در معرض خطر است و می خواهید آن را نجات دهید.
  • اگر سردرگم هستید که چرا با همسرتان رابطه خوبی ندارید و چگونه می توانید رابطه خوبی با همسر خود برقرار کنید.
  • از خود می پرسید که راز و رمز رابطه خوب چیست و چگونه می توان به قلب همسرم نفوذ کنم؟
  •  باوجودی که می خواهید پایبند به همسرتان باشید اما وسوسه ها نمی گذارد(ببخشید اینو گفتم)
  •  دعواهای و رنجش زیاد دارید و نمی توانید آنها را نادیده بگیرید.
  •  احساس می کنید یک جای کار می لنگد اما نمی دانید کجا
  • احساس می کنید همسر شما با شما سرجنگ دارد و نمی دانید چه کنید
  • احساس می کنید همسر شما بی اعتناست و نمی دانید چرا.
  • خودتان یا همسرتان کنترلگر است.
  • خودتان یا همسرتان پرخاشگر است.
  •  مردد هستید که رابطه خود را با همسرتان ادامه بدهید یا خیر؟
  •  نمی دانید باعث و بانی مشکلاتی که در روابط شما وجود دارد همسر شماست یا شما؟
  •  می خواهید وارد رابطه شوید یا ازدواج کنید ولی زیاد مطمئن نیستید
  •  بارها وارد رابطه شده اید اما به هر دلیلی کار به جدایی کشیده شده است و نمی دانید مشکل از کجا بود؟
  • می خواهید تفاوتهای فردی و ویژگی های شخصیتی خود و همسرتان را بیشتر و دقیق تر بشناسید.

پس از شرکت در دوره نجات رابطه یا کارگاه مهارتهای زناشویی چه اتفاقی می افتد؟

  • شما متوجه میشوید که دقیقا چه رفتارهایی به تنش و مشکلات شما در روابط زناشویی آسیب می زند.
  • شما احساس کنترل بر روی رابطه تان خواهید کرد و دیگر گیج و سردرگم نیستید.
  • راه نفوذ در قلب همسرتان را می آموزید.
  • رابطه خود را در برابر « خیانت» واکسینه می کنید.(این خیلی مهمه مگه نه؟خیلی ها ازش می ترسید)
  • علاوه بر اینکه راز و رمز رابطه خوب با همسر را می آموزید این مهارت ها در دیگر روابط شما نیز برای شما مفید خواهد بود و در نتیجه در دیگر روابط خود نیز احساس کنترل و توانمندی خواهید کرد.
  • رابطه غنی و سرشار و با طراوتی(و زنده) را با همسر خود تجربه می کنید و دیگر از این رابطه خسته نخواهید شد و رابطه شما از یکنواختی خارج می شود.(این درست مثل این است که من بخواهم بگویم حلوا چه مزه ای دارد، تا حلوا را نخورید با کلمات نمی توانم توضیح بدهم، ولی بقیه شرکت کنندگان در این صفحه پائین همین برگه توضیح دادند بخوانید)
  • عیوب و اشکالات رفتاری خود و همسرتان را پیدا خواهید کرد و کیفیت رابطه تان را افزایش خواهید داد.
  • عزت نفس شما در اثر رابطه ی خوب افزایش پیدا خواهد کرد و درنتیجه به نفع سلامتی جسم و جان شما خواهد بود.(پس اگر به خاطر رابطه تون افسرده شدید به مرور افسردگی از بین می رود)
  • بالغ بودن در رابطه را می آموزید و از خواب و خیال بر می خیزید
  • رابطه برای شما منبع عشق می شود نه سرچشمه عذاب
  • اگر مجرد هستید راههای نفوذ در قلب دیگری(که بعضی ها بهش می گن مخ زنی) را یاد می گیرید، البته در چارچوب اخلاق و علم
  • آنهایی هم که به فکر یادگیری سیاستهای زنانه یا سیاستهای مردانه برای داشتن رابطه بهتر هستند به خواسته خود می رسند با این تفاوت که از نتیجه آن مطمئن هستید و در چارچوب اخلاق هست و دیگر احساس گناه هم ندارید
  • عضو گروهی می شوید که زوجین دیگری هم در این گروه تلگرامی از سرتاسر جهان هستند، بعضی از آنها در حالیکه هیچ امیدی به ادامه رابطه نداشتند و تصمیم به جدایی داشتند عضو این گروه شدند، شما می توانید از نیروی تجربه و امید آنها نیز استفاده کنید، ضمن اینکه چون هدف آنها با شما یکیست دوستان خوب و همیشگی هم خواهند بود(خیلی هاشون الان با هم رفت و آمد خانوادگی دارند و ما رو هم دعوت نمی کنند)

purchase button

نظر برخی از کسانی که در کارگاه نجات رابطه شرکت کرده اند

بخش هایی از کارگاه آموزش مهارت های زناشویی (نجات رابطه)

برای مشاهده فیلم ها فیلتر شکن را خاموش کنید

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

کارگاه نجات رابطه یا آموزش مهارتهای زناشویی دو بخش است، بخش پایه و بخش پیشرفته

عناوین و سرفصل های کارگاه نجات رابطه یا کارگاه مهارت های زناشویی بخش پایه و مقدماتی

  1. ما چگونه با دیگران رابطه عاطفی برقرار می کنیم؟
  2. راز دوام رابطه ها چیست؟و کدام رابطه ها به طلاق و جدایی کشیده می شوند.
  3. انواع برخوردها یا ارتباط گیری همسر، کدام نوع برخورد مانند بمبی رابطه تان را ویران می کند.
  4. به جای بی فکر بودن، فکر کنید.
  5. تند و خشن شروع نکنید.
  6. چگونه گله و شکایت کنید؟
  7. گفت و شنود هایی که واجب است.
  8. انواع زنان و مردان.شما جزو کدام دسته از مردان و زنان هستید؟
  9. جهیزیه عاطفی و احساسی شما چیست.والدین شما چه چیزی در جهیزیه شما گذاشته اند؟
  10. اره مهارت های احساسی خود را تیز کنید.
  11. زبان بدن مخاطب خود را بشناسیدو زبان بدن خودتان را هم بشناسید
  12. تن صدا ها و لحن صدای مخاطب شما چه می گوید؟
  13. تماس چشمی برقرار کنید.

عناوین و سرفصل های کارگاه نجات رابطه یا کارگاه مهارت های زناشویی بخش پیشرفته و تکمیلی

بخش اول

  • ماموریتی غیر ممکن که باعث تباهی رابطه شما می شود
  • مامویت غیر ممکن
  • افسانه اول: همسر ایده آل
  • افسانه دوم: تو مرا کامل می کنی
  • افسانه سوم: عشق باید آسان باشد
  • افسانه چهارم: عشق ابدی است
  • چگونه از افسانه ها عبور کنیم
  • ارزشها چه ارتباطی با رابطه زناشویی دارد؟
  • عشق واقعی چیست؟آیا می شود عشق ابدی داشت؟
  • پنچ چیز که رابطه شما را تباه می کند
  • آیا ذهن شما هم درگیر این شده که از همسرم جدا بروم یا بمانم؟با این سوال همیشگی چطور برخورد کنیم؟

بخش دوم

  • چرا دلمان برای همه می سوزد اما وقت دعوا برای همسرمان نمی سوزد؟
  • هنگام دعوا چه کنیم؟
  • قصه ی«یکم بیشتر، یکم بیشتر»چطور رابطه ما را خراب می کند؟
  • داستان «من درست می‌گویم شما اشتباه میکنید»
  • سه ارزش مهم در روابط
  • ارزشها همان اخلاق نیستند
  • ارزشها همان قوانین نیستند

بخش سوم

  • به سوی دود برویم
  • لایه لایه در دود روانی
  • لایه «باید»
  • لایه «هیچ تلاشی نمیتوان کرد»
  • لایه ا«گر فقط»
  • لایه «گذشته دردناک»
  • لایه« آینده ترسناک»
  • لایه «دلیل آوردن»
  • لاية «قضاوت»
  • لایه« من میدانم چرا»
  • ترسهای عمیق در رابطه شما
  • تمرین

بخش چهارم

  • ماشین قضاوت گر
  • تمرین ذهن قضاوت گر
  • «چگونه افکار خود را رها کنید»
  • تمرین
  • آیا میشود ومی توان ذهن خود را از قضاوت باز داشت

بخش پنجم

  • داستانهایی که ما را جادو می کنند.
  • آموزش انعطاف پذیری با افکار
  • تکنیک هایی برای افکار سخت

بخش ششم

  • بوسه زندگی
  • لنگر انداختن با تنفس آگاهانه

بخش هفتم

  • بنامید و دلیل بیاورید
  • چگونه با احساساتمان برخورد میکنیم؟
  • اجتناب
  • چگونه اتومات پاسخ می دهیم؟
  • چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟
  • فـضا گشایی کنید
  • گسترش آگاهی

بخش هشتم

  • به من نگاه کن به من نگاه کن.
  • هدیه ای به نام توجه
  • پیوند عاطفی بیش از حلقه ازدواج است
  • در آغوش گرفتن آگاهانه
  • تمرين

بخش نهم

  • مغز و جنگ
  • یاد بگیریم رها کنیم

بخش دهم

  • زره ات را از تن بیرون کن
  • یاد بگیرید منصفانه بجنگید
  • چه وقت بگویید و چگونه بگوئید
  • مبارزه کثیف را متوقف کنید
  • تاکتیک های جنگ : جنگ یا گریز؟
  • تمرین

بخش یازدهم

  • قدرت درخواست با مهربانی
  • تجربیات خود را مرور کنید
  • تمرین Love

بخش دوازدهم

  • شما نمی توانید همیشه آنچه را میخواهید بدست بیاورید
  • نحوه روبرو شدن با احساسات
  • استراتژی ها درعمل
  • ارزشها در مقابل نیازها
  • چوب جادویی وجود ندارد

بخش سیزدهم

  • چشمان خود را باز کنید.
  • چماق و هویج
  • آنها را بگیر و درست کن

بخش چهاردهم

  • موقعیتهای چسبنده
  • همدردی
  • ایجاد همدردی برای خود
  • مهربانی
  • انسانیت
  • نکته هایی برای همدردی با خود :همه را کنار هم قرار دهید
  • فراموش نکنید که یک انسان هستید
  • رها شدن
  • کمی LOVE بیاورید.
  • با ارزش های تان ارتباط برقرار کنید
  • همدردی را گسترش دهید
  • کفش چرمی بپوشید
  • در زباله ها طلا پیدا کنید

بخش پانزدهم

  • آتش بس
  • وصله کردن

بخش شانزدهم

  • صمیمیت
  • صمیمیت کامل
  • ریسک کنید
  • امنیت را ایجاد کنید
  • احساسات همسر تان را تأیید کنید.
  • رابطة جنسی لذت بخش تر.
  • رابطه جنسی و آسایش.
  • رابطه جنسی و گشایش
  • رابطه جنسی و ارزش آن
  • رابطه جنسی و جذابیت
  • انتخابهای زیادی دارید

بخش هفدهم

  • کلمات قدیمی اما استفاده جدید
  • پادزهر رنجش ها چیست؟
  • اعتماد از کجا شروع میشود؟

بخش هجدهم

  • ایجاد ثروتی به نام اعتماد
  • اعتماد کورکورانه در مقابل اعتماد آگاهانه
  • اگر شما از اعتماد همسر خود سوء استفاده کرده اید
  • با وسوسه های خود در ازدواج چه کنیم؟

بخش نوزدهم

  • راحت باشید.
  • مقایسه خودتان با همسرتان
  • تغییر رفتار در سخن آسانتر است تا عمل
  • اکنون زمان تفریح است
  • ماجراجویی را ادامه بده
  • واقعگرایی و بازگشت
  • خراب کاری کردن چطوراست؟
  • تلاش کنید با یکدیگر شرایط را تحلیل کنید

این دوره‌ ی بی‌نظیر برای شما تجربه‌ای ناب خواهد بود، تفاوت این دوره با همه دوره‌ها اینست که آنچه که در این دوره آموزش داده می‌شود حاصل پژوهش‌های دقیق و نظام‌مند هست. من (ارسطو رضایی) به شما خواهم گفت که راز رابطه خوب چیست و به شما گام به گام کمک می‌کنم که یاد بگیرید. توجه کنید که آنچه که می‌گویم نظر شخصی من نیست بلکه حاصل سال‌ها مطالعه طولی و علمی است، من از شما می‌خواهم که به علم و دانش اعتماد کنید.

روش برگزاری کارگاه آموزش مهارت های زناشویی (نجات رابطه)

این کارگاه به صورت غیر حضوری در اسپات پلیر برگزار می شودبه این صورت که پس از خرید این دوره  به شما دسترسی کامل داده خواهد شد و همچنین این دوره ها آپدیت می شود و آپدیت ها به صورت رایگان می باشد.

توصیه من اکیداً اینست که حتما با زوج تان شرکت کنید، در بخشی از تمرین‌ها من از شما می‌خواهم که با یکدیگر گفت‌وگو کنید و حرف بزنید و دعوا کنید، لحظاتی که دعوا می‌کنید، لحظاتی که حرف می‌زنید به‌صورت تمرینی اجرا کنید تا درک کنید که چه مواردی را رعایت نمی کنید.

بنابراین توصیه اکید می‌کنم دوستان عزیز که حتما با زوجین شرکت کنید حتما این کار را انجام بدهید، اگر واقعاً به‌لحاظ مالی مشکل دارید بهتراست با پشتیبان ما صحبت کنید تا شرایط مالی شما را در نظر بگیرد.

آیا فقط کسانی که متاهل هستند می توانند در این دوره شرکت کنند؟

خیر، فرض کنید شما قرار است در آینده ماشین بخرید، بنابراین می‌توانید رانندگی را امروز بیاموزید تا هر زمان که اتومبیل خریدید به‌درستی رانندگی کنید.

یکی از دلایلی که افراد نمی‌توانند رابطه خودشان را به سرانجام برسانند، اینست که نمی‌دانند راز یک رابطه خوب چیست؟بنابراین اگر که تنها هستید و حتی در هیچ رابطه‌ای نیستید، شرکت در این دوره به شما توصیه می‌شود

اگر همسر من تمایل نداشته باشد که شرکت کند و یا مقاوم باشد و یا اعتقادی به روان‌شناسی نداشته باشد باز هم آیا این دوره مؤثر است؟

بله! یک تحقیق نشان داده است که درصورتی‌که یکی از زوجین در دوره‌های زوج درمانی شرکت کند و بتواند بالغ درون خودش را رشد بدهد به‌احتمال ۶۵ درصد می‌تواند رابطه خودش را بهبود ببخشد. یعنی از هر۱۰۰نفری که به‌تنهایی برای زوج‌درمانی مراجعه کردند و به جلسات خودشان ادامه دادند، ۶۵ نفر موفق شدند که رابطه شان را بهبود ببخشند و امیدوارم که توضیحات من برای شما شفاف و کامل بوده باشد. از شما می‌خواهیم قبل‌از اینکه در این دوره شرکت کنیدو توصیه‌هایی که به شما ارائه می‌شود را اجرا کنید، در مورد محتوای آموزشی و عملی این دوره نتیجه‌گیری نکنید.خوشحال خواهیم بود که در کنار هم به مسیر ادامه بدهیم.

در پایان ما از کسانی که در دوره های قبلی کارگاه « نجات رابطه» شرکت کرده اند در خواست کردیم تا تجربه خود را از شرکت در این کارگاه در اینجا بنویسند تا شما بتوانید برای شرکت در این کارگاه تصمیم گیری کنید

در ویدئو های زیر من اسناد علمی کارگاه نجات رابطه را توضیح می دهم.

ویدئو اول

 

ویدئو دوم

 

ویدئو سوم

 

ویدئو چهارم

 

ویدئو ششم

 

ویدئو هفتم

 

ویدئو هشتم

 

ویدئو نهم

تصاویری از کارگاه نجات رابطه

برای دیدن هر تصویر روی آن کلیک نمایید.

نجات رابطه 1
نجات رابطه 2
نجات رابطه 3
نجات رابطه 4
مهارت های زناشویی 1
مهارت های زناشویی 3
مهارت های زناشویی 2
مهارت های زناشویی 4

purchase button

برای دریافت مشاوره های علمی در زمینه های مختلف یا شرکت در کارگاه ها و خرید بسته ها در ساعت کاری (از 9صبح تا 18 همه روزه به جز روزهای تعطیل) باشماره های زیر تماس بگیرید یا در واتساپ یا تلگرام پیام بگذارید.

Picsart 23 11 07 11 49 49 791

Picsart 23 11 07 11 51 22 509

phon contact

اگر خارج از کشور هستید و یا با ارسال تیکت راحت‌تر هستید از طریق فرم زیر برای ما پیام بگذارید ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

دریافت مشخصات

فرم ارسالی شما مستقیما با نظارت و هماهنگی آقای ارسطو رضایی پاسخگویی می‌شود.

19 Comments

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • وقتی که ما به کلینیک خودبیداری مراجعه کردیم کاملا ناامید بودیم، من دائم فکر می کردم که شوهر من پر از اشکال هست و ما باید جدا بشیم.
    اولین جلسه را به صورت حضوری با آقای رضایی داشتیم و چهره مهربان و صبور و البته مقداری هم جدی ایشان به من مقداری اطمینان خاطر داد و واقعیت این است که من فقط آمده بودم که از آقای دکتر خواهش کنم که به نوعی شوهرم را متقاعد کند.
    به هرحال با ناامیدی زیاد توصیه های ایشان را گوش دادیم و آقای دکتر از ما خواستند که مقداری صبر داشته باشم و اگر با روش ایشان نتیجه نگرفتم بعد از آن جدا شویم.
    با ناامیدی زیاد با همسرم در این کارگاه شرکت کردیم.
    من اهل شیراز هستم و به صورت آنلاین شرکت کردم.
    اوایل دائما پشت گوش مینداختیم و زیاد توجه نمی کردیم اما باتوجه به پیگیری های مجموعه خودبیداری و همینطور با توجه به اینکه عضوی از یک گروه تلگرامی شده بودم و با بچه های گروه هم دوست شده بودم که همگی هم زوج بودند، انگیزه گرفتیم که این درس ها را با دقت گوش دهیم.
    در حال حاضر یک و نیم سال از این آموزش می گذرد و من بسیار خوشحالم که با این مجموعه آشنا شدم و خیلی زندگیمان تغییر کرده و ما الان می توانیم با هم حرف بزنیم و حرف های همدیگر را بفهمیم و با تفاوت های دقیق همدیگر آشنا شدیم و مهارت ارتباطی را یاد گرفتیم و واقعا اسم این دوره هست نجات رابطه!
    البته من بارها و بارها از مجموعه خودبیداری تشکر کردم و به همه زوجین هم میگم که هر نوع تردید را کنار بگذارید و کافی است که خودتان بخواهید و اعتماد کنید به این مجموعه و مسیری که آقای دکتر پیشنهاد می کنند را طی کنید، قطعا نتیجه خواهید گرفت. 💕🙏

  • سلام
    هروقتی از همسرم ناراحت میشدم ومقصر خودش بود هربار بهش میگفتم
    یه دعوا جدید شروع میشد و واقعا خسته میشدم از اینکه حق با منه ولی باید کوتاه بیام.
    با شرکت تو این دوره یاد گرفتم چطور گلایه و شکایت خودم بهش بگم بهترین دوره ای بود که شرکت کردم و زندگیم تغییر داد.

  • من با تکنیک های این کارگاه یاد گرفتم چطور طرف مقابلم رو بهتر بشناسم و خواسته هام رو چطور بیان کنم و تفاوت ها رو کامل ببینم
    یه جورایی هرچیزی که شما برای یه رابطه خوب لازم دارید انگار توی این کارگاه جمع شده و این خیلی عالیه
    واقعا راضی بودم ممنونم ازتون

  • من و همسرم تقریبا یک سال اخیر به مشکلات خیلی شدیدی برخوردیم و تصمیم گرفتیم دنبال درمانشون بریم چون اینجوری زندگی برای دوتامون سخت میشد توی گوگل میگشتم با مرکز روانشناسی خودبیداری آشنا شدم و دیدم همچین کارگاهی دارن تهیه کردم و با همسرم شرکت کردیم
    به جرعت میتونم بگم با درمان حضوری برابری میکرد و تقریبا هیچی از مشکلات ما باقی نموند با این دوره
    خیلی خیلی ازتون ممنونم

  • من فکرشم‌ نمیکردم از یه بسته درمانی آنلاین اونم با هزینه مناسب بشه نتیجه انقد خوبی گرفت
    واقعا که این اسم نجات رابطه برازنده هست برای این بسته چون واقعا شما رو از مشکلات رابطه خیلی خوب نجات میده
    خیلی قشنگ و علمی توضیح میدن آقای رضایی
    خیلی مفید بود ممنونم از مرکز روانشناسی خودبیداری

  • من زیر و رو و ریز و درشت رابطه رو با این بسته فهمیدم
    یکی از بزرگترین مشکلاتی که من همیشه توی رابطم با همسرم داشتم این بود که نمیتونستم خواسته هامو شفاف بیان کنم و این خیلی تو رابطه مشکل ساز بود
    بعد از گذروندن این دوره تمام مشکلاتی که توی رابطه داشتم حل شد به لطف شما
    ممنونم ازتون

  • این کارگاه واقعا راه نجات رابطه من و همسرم بود
    تمام نکاتی که ما از اول رابطه هیچ وقت بهش توجه نمیکردیم و باعث مشکلاتمون شده بود رو بهمون یاد داد و تونستیم به وسیله صحبت ها و آنوزش های با ارزش آقای رضایی خیلی از مشکلاتمون رو باهم حل کنیم و رابطمون رو احیا کنیم

  • توی این کارگاه فهمیدم که معنی علم چیه و اصلا نمیدونستم که رابطه انقد ریز و درشت های زیادی داره. از چیزهایی که یاد گرفتم اینه که چطور بتونم با خشم خودم برخورد کنم و کنترلش کنم و چطور بتونم حرف بزنم و خواسته هامو درست بیان کنم واقعا اسمش رو بابد نجات رابطه گذاشت.

  • من و همسرم باهم این دوره رو شرکت کردیم
    با اینکه خیلی سال از ازدواجمون میگذره و مشکلات زیادی رو داشتیم توی این مدت و در حالی این دوره رو شرکت کردیم که همه چیز از نظر من تمام شده بود؛ ولی به جرعت اکثر مشکلاتی که ما نتونستیم توی این سال ها حل کنیم با این دوره علتش مشخص شد و با اینکه همه چیز تمام شده به نظر میرسید تونستیم رابطمون رو احیا کنیم.
    از تیم حرفه ای خودبیداری به خصوص آقای رضایی بابت همچین دوره با ارزشی ممنونم

  • من توی دوره تکمیلی کارگاه مهارت های نجات رابطه شرکت کردم به طور کلی هرچیزی که لازم بود برای یک رابطه بهتر بدونیم، جزئیاتی که شاید به چشم ما نمیان توی این دوره کاملا جا افتاد برای من؛ باعث شد مشکلات رابطه‌ام رو به صورت شفاف ببینم و بتونم حلشون کنم.
    این دوره بیشتر مثل هدیه برای رابطه من بود و بابتش بی نهایت از آقای رضایی و تیمشون تشکر میکنم.

  • شرکت کننده ی دوره ی تکمیلی کارگاه مهارت های نجات رابطه بودم، این دوره به مسایل جزیی تری از شناخت ما از رابطه و خودمون پرداخت، کمک کرد به من که کل مطلب برام کاملا جا بیافته و تکنیک های کاربردی این دوره و دوره ی قبل رو به طور قابل ملاحظه آیی بتونم در روابطم اجرا کنم،بنظر من کسانی که دوره های دیگه رو شرکت کردند با حضور در کارگاه های تکمیلی به خودشون باور پیدا می‌کنند که میتونند تاثیرگذارترین آدم زندگی شون باشند،چون هرچه که لازم باشه یاد بگیریم برای چگونگی یک رابطه ی خوب و دراومدن از یک چالش ِ رابطه ی نامناسب و یا رها کردن اونچه واقعا بهمون آسیب میزنه رو تو این دوره به طور کاربردی یاد میگیریم. از آقای رضایی و همکارانشان ممنونم که نهایت تلاششون رو کردن دوره ی آنلاین با همان کیفیت حضوری برگزار بشه که ما هم از خارج از ایران دسترسی به منابع خوب آموزشی با زبان فارسی رو داشته باشیم. من صددرصد توصیه میکنم در این کارگاه تکمیلی شرکت کنید و حداقل یک بار برای همیشه تکنیک های زندگی و رابطه رو که در هیچ جای مدرسه و دانشگاه بهمون آموزش داده نشده ،اینجا به نحو احسنت یاد بگیریم. موفق باشید.

  • سلام من چند تا دستاورد مهم داشتم از دوره نجات رابطه و طی انجام تمرین ها با همسرم، صمیمیت و نزدیکی زیادی بینمون تجربه کردیم.

    اول اینکه یاد گرفتم وقتی طرف مقابلم گله و شکایت یا غرغر میکنه، بجای عصبانی شدن، نیاز پشت حرفهاش را ببینم و با درک آزردگی و آسیب پذیریش، همدلی کنم و پاسخ مناسب و آرام بدهم.

    دوم، در یک حالت روانی مخرب در رابطه با همسرم گیر نکنم.

    سوم، به ادراک خودم نچسبم و اون رو واقعیت ندونم. این باعث شد در موقعیت های پرتنش، بتونم خشمم را کنترل کنم و طور دیگری هم نگاه کنم.

    چهار، دعوا را یاد بگیرم. تا طرف مقابل در فاز تدافعی قرار نگیرد.

    پنج، مهارت های گوش کردن موثر را یاد بگیرم و از نگاه او هم بتونم به موضوعات پیش آمده نگاه کنم. این درک و همدلی زیادی بینمون ایجاد کرد.

    شش، خواسته م‌ را شفاف بیان کنم و احساسات اولیه مرا تجربه کنم و بگم. درحالیکه قبلا احساسات ثانویه را بیان میکردم. مثلن احساس طردشدگی یا بی ارزشی داشتم، اما چیزی که نشون میدادم، خشم و غم بود.

    هفت، تفاوت های فردی را بپذیرم و به این باور برسم که جهانبینی طرف مقابل هر چه که باشد قابل احترام است و قرار نیست مطابق چهارچوب ذهنی ما تغییر کند.

    هشت، به این درک برسم که سیستم پردازش اطلاعات در هر فرد بر اساس پیشینه تربیتی و خانوادگی متفاوت است. به همین خاطر افراد برداشت های متفاوتی از یک رفتار یا اتفاق میکنند.

    نه، بدانم هر کسی وارد رابطه میشود، یک جهیزیه احساسی همراه خود می آورد که مبتنی بر فلسفه ی احساسی خانواده اش هست واکنش ها و نوع تفکر افراد بر اساس همان فلسفه شکل میگیرد و‌ به یک رفتارهایی بسیار حساس و گوش بزنگ میشود.

    ده، یاد بگیرم که راز موفقیت زوج ها در کسب و اجرای تمام‌ این مهارتها، ارتباط بالغ با بالغ، آگاه شدن به بازی های روانی و وارد نشدن با آن، ترک عادت های بد ذهنی، کنترل لحن صدا و زبان بدن، و در نهایت پذیرش تفاوت های فردی ست.

    از استاد گرانقدر اقای دکتر رضایی بابت این بینش و روشنگری همواره سپاسگزارم 🙏🏻✨

  • سلام
    تجربه ی آشنایی من با خودبیداری از شرکت در جلسات طرحواره درمانی آقای رضایی شروع شد،که رضایت کافی و کامل داشتم،در نتیجه تصمیم گرفتم در این کلاس گروهی هم شرکت کنم-و هنوز یک جلسه از کلاس مونده و با اینکه آنلاین بود و امکان مشارکت حضوری نداشتم چون در خارج از ایران هستم،اما بهره بری از این کلاس اونقدر عالی بود که اصلا احساس آنلاین بودن نداشتم.مشارکت همگروهی ها و آقای رضایی و همکارانشون‌در‌سطح بسیار حرفه آیی هست که مطمعنم از هرجای دنیا و یا هر شهر ایران که شرکت کنید قطعا بعد از اتمام کلاس تجربه‌ی متفاوتی در روابطتون خواهید داشت.مجرد یا متاهل بودن بنظر من خیلی فرقی در شرکت در این کلاس نمیکنه،چون محتوی مربوط به رابطه است و خب صدالبته که رابطه‌ی زناشویی جزء چالش برانگیزترین روابط هست که اگر با همسرتون شرکت کنید قطعاً،از آموزه ها برای بهتر شدن کیفیت رابطه تون بهره مند میشین.من مجرد هستم و تمام درس‌های این کلاس رو در روابط کاری و خانوادگی و آشنایی جدیدم استفاده کردم،حتما توصیه میکنم در هر وضعیتی از رابطه که هستید به خودتون این هدیه رو بدین و در کلاسی شرکت کنید که به شناختن خودتون و نقاط قوت و ضعف شخصیتتون در گروه پی ببرید، از اونجاست که رابطه‌ی با ثبات و آرام رو تجربه میکنید. موفق باشید.

  • من در این کارگاه شرکت کردم اول از همه نقاط اسیب پذیری خودم رو پیدا کردم و متوجه تفاوت خودم با فرد مقابل شدم پیشنهاد میدم به افرادی که واقعا مرحله دعوا هستند به خودشون که این دوره شرکت کنند یا به صلح درونی میرسند جدا میشند یا به صلح درونی میرسند یه صمیمیت واقعی وپایدار بینشون برای همیشه میمونه

  • با سلام
    بنده به اتفاق همسرم در این دوره کم نظیر شرکت کردم و تصور میکنم اگر که با تمرکز و پشت کار کافی در جلسات شرکت کنید و در انجام تمرینات جدیت و تلاش لازم رو داشته باشید به نتایج درخشانی در روابطتون خواهید رسید

  • من کسی هستم که با همسرم پیش استاد رضایی☘️زوج درمانی شدیم رابطه ای که از نظر من از بین رفته بود دوباره احیا شد خیییلی بهتر از قبل ما الان یه فرزند داریم ♥️ اما با شرکت توی این کلاس با اینکه همسرم نیومد من انقققققدر چیزهای مختلف راجع به خودم و اون و روابط فهمیدم که واقعا همه چیز خییییلی بهتر از قبل شد واقعا به هر عزیزی که در رابطه هست یا قصد داره بعدا باشه پیشنهاد می کنم

  • این کارگاه علاوه بر اینکه نکات بسیار کلیدی و کاربردی – عملی برای شناخت بیشتر طرف مقابل داره، بصورت عملی و تئوری به نحوه صحیح بیان خواسته و کنترل خشم و مدیریت نیازها و در کل یک داشتن یکم ارتباط سالم و شاد با همسر یا زوجین را می پردازد؛ برای حتی شناخت خود فرد و ارتباط فرد با اطرافیانش هم کاربرد دارد.
    برای من این دوره بسیار کاربرد داشت و از شرکت در این دوره بسیار احساس رضایت و خشنودی دارم و بسیار سپاسگزار تیم حرفه ای دکتر رضایی و آموزشگاه خودبیداری هستم و این کارگاه رو به زوج هایی که به تازگی رابطه اشون جدی شده و هنوز گرفتار مشکلات روزمره و پیچیده زندگی نشدند بیشتر از بقیه زوج ها توصیه میکنم.

  • من در این دوره شرکت کردم. بسیار دوره غنی و پرباری است.با توجه به اینکه سی سال از ازدواجم میگذره و ممکنه به نظر برسه فایده ای نداره ولی توصیه میکنم هرکسی که متاهله یا قصدتاهل داره در این دوره شرکت کنه.

دیدگاهتان را بنویسید