بهترین دوره عزت نفس

بهترین دوره عزت نفس(پادشاه عزت نفس در 15 جلسه)

اگر در جستجوی بهترین دوره عزت نفس هستید، خوش آمدید و درست آمدید. می دانم که سایت ها  و مطالب زیادی را بررسی و جستجو کردید اما از شما می خواهم چند لحظه صبر کنید، مطالب زیر را مطالعه کنید سپس تصمیم بگیرید.

ویدئو های زیر را تماشا کنید:

(برای مشاهده ویدئو فیلترشکن خود را خاموش کنید)

عزت نفس چیست و عزت نفس چیست و راههای تقویت آن

برخلاف باور عمومی که تصور می کنند عزت نفس یعنی احساس ارزشمندی و خود دوست داری، تعریف عزت نفس این نیست.

عزت نفس یعنی چه؟

ارزیابی که من از خودم دارم + احساسی که بیشتر اوقات نسبت به خودم دارم = عزت نفس

بیشتر کسانی که زود رنج و حساس هستند، کسانی که خودشیفته و یا حسود هستند، ممکن است عزت نفس پائین داشته باشند.

بعضی ها از من می پرسند:

مگر می شود ما هم عزت نفس بالا داشته باشیم (خودشیفته) و هم عزت نفس پائین؟

جالب است بدانید که در کتاب DSM-5 (کتاب جامع تشخیص اختلالات روانپزشکی و روانشناسی) که مورد تائید همه روانپزشکان و روانشناسان دنیاست و درحقیقت مهمترین منبع تشخیص بیماری های روانپزشکی و روانشناسی است، یکی از مهمترین ملاکهای تشخیص خودشیفتگی عزت نفس پائین است.

در حقیقت بیشتر افراد خودشیفته (نه همه ی آنها) چون عزت نفس پائینی دارند و برای اینکه آن را پنهان کنند خودشیفته می شوند. آنها مانند کودکی هستند که از تاریکی می ترسد اما با صدای بلند سوت می کشد تا صدای سوت خود را بشنود و نترسدکه ما در روانشناسی به آن مکانیسم دفاعی می گوییم.

اما همیشه اینطور نیست. گاهی هم افراد در برابر عزت نفس پایئن خود میخکوب می کنند و افسرده می شوند.  براساس مشاهدات و تحقیقات آزمایشی و بالینی،  افسردگی با عزت نفس پائین ارتباط تنگاتنگی دارد.

عزت نفس پائین سبب ترشح بیش از اندازه کورتیزول (هرمون استرس) در بدن ما می شود و ما را در مقابل بیمارهای قلبی، عروقی، عفونی آسیب پذیر تر می کند. به همین دلیل کسانی که عزت نفس پائین تری دارند افسرده ترند و به لحاظ بدنی نیز بیشتر و زودتر مریض می شوند و دیرتر بهبود پیدا می کنند.

عزت نفس بالا در همه چیز نقش دارد، در احساس خود کار آمدی، در انتخاب همسر خوب، در فرزند پروری سالم، بدن راست قامت و سالم، موفقیت های شغلی و تحصیلی، روابط اجتماعی خوب، لذت بردن از زندگی، تاب آوری بالا در برابر استرس و مسائل و مشکلات زندگی، تاب آوری بالا هنگامی که جدا می شویم و….

به همین دلیل من اسم آن را پادشاه عزت نفس می گذارم و تصمیم گرفته ام تمام تکنیک های علمی و دقیقی که یک بار برای همیشه شما را از عزت نفس پائین رها و آزاد می کند به شما آموزش بدهم.

بهترین دوره عزت نفس(پادشاه عزت نفس در 15 جلسه)

شرکت در بهترین دوره عزت نفس چه سودی برای من دارد؟

  1. اراده را محکم می کند.
  2. اگر خودشیفته هستید، خودشیفتگی و رفتار تکانشی شما کاهش پیدا می کند و همدلی شما افزایش پیدا می کند.
  3. از قبول مسئولیت نمی ترسید.
  4. اگر زود رنج هستید، زودرنجی شما کاهش پیدا می کند و طبیعتا به دنبال آن ارامش شما بیشتر می شود، روابط خوب و متعادل تری با دیگران برقرار می کنید و استرس کمتری دارید.
  5. هنگام روبرو شدن با جدایی و طردشدگی رنج تان کمتر  و تاب آوری شما افزایش پیدا می کند.
  6. در روابط خود با دیگران و بخصوص غیر همجنس فعال تر خواهید بود و می توانید پیشنهاد دهنده و انتخاب کننده تر باشید.
  7. روابط طولانی مدت تر و امن تری خواهید داشت.
  8. دیگر آدمهای ناسالم، بی وفا، غیر متعهد و انتقادگر برای شما جذاب نخواهند بود.
  9. اگر افسرده هستید، افسردگی شما به میزان بسیار بالایی درمان می شود.
  10. اگر انتقادگر، عیبجو و غر غرو هستید، این رفتارهای شما کاهش می یابد.
  11. زندگی برای شما لذت بخش تر می شود.
  12. شخص جدید، فرصت ها و چالش های تازه را راحتتر می پذیرید و ریسک پذیر تر می شوید.
  13. توجه شما به دیگران و پذیرش تفاوتها راحت تر می شود.
  14. راحت تر و با مدیریت بیشتر انتقادها و تمجیدها را قبول می کنید یا از دیگران انتقاد و تعریف می کنید.
  15. نگرش شما نسبت به مسائل مختلف خوش بینانه تر می شود.
  16. خودتان را به صورتی که هستید می پذیرید و دائما با دیگران مقایسه نمی‌کنید.
  17. به ‌راحتی در موقعیت های مختلف ابراز وجود و اظهار نظر می کنید.
  18. قادر می شوید که در روابط  خود حد و مرز سالم و درست برقرار کنید.
  19. در موقعیت های اجتماعی مضطرب و خجالتی ظاهر نمی شوید.
  20. انتقاد و نگرش دیگران حال شما را بالا و پائین نمی کند.
  21. دست از خود انتقاد گری بر می دارید و نقاط مثبت شخصیت خود را می بینید.
  22. قدرت تصمیم گیری های شما (بخصوص در زمنیه روابط) بیشتر می شود.

آنچه که در بهترین دوره عزت نفس  آموزش داده می شود

جلسه اول کارگاه عزت نفس:

عزت نقس چه چیز هست و چه چیز نیست؟در جلسه اول یک تعریف جامع و کامل از عزت نفس ارائه می دهم. عزت نفس نباید با خودپسندی، غرور و اعتماد به نفس کاذب اشتباه گرفته شود.

جلسه دوم بهترین دوره عزت نفس:

چرا دائما خود را سرزنش می کنیم و از خود انتقاد می کنیم؟ سرچشمه آن کجاست؟ از کجا بفهمیم که آیا انتقادی که از خودمان می کنیم سالم است یا ناسالم؟ ما باید بیاموزیم که مسئولیت اشتباهات خود را بپذیریم، اما مسئولیت ما تاکجاست؟ در اینجا علائم و نشانه های انتقاد ناسالم و سالم را توضیح می دهم.

جلسه سوم کارگاه عزت نفس:

اگر انتقاد گری شما از خودتان ناسالم است، چگونه این صدا را ساکت کنید؟ در اینجا تکنیک های دقیقی را آموزش می دهم تا بیاموزید چطور به صورت اصولی، دقیق و قوی، صدای انتقادگر را (که منشا اصلی عزت نفس ناسالم است) ساکت کنید.

کاملا واضح است که از توصیه های آبکی مانند بهش فکر نکن، به افکارت اهمیت نده، مثبت اندیشی کن، با خودت این جملات را تکرار کن، استفاده نمی کنیم و تکنیک هایی را معرفی می کنیم که قطعا تابحال از آن استفاده تکرده اید و مشاهدات و پژوهش های علمی اثر بخشی آن را نشان داده اند.

جلسه چهارم بهترین دوره عزت نفس:

در این جلسه بررسی می کنیم که آیا واقعا شما فردی غیر جذاب هستید؟

گاهی اوقات بعضی از افراد می گویند: من واقعا فرد غیر جذاب یا فاقد ارزشی هستم یا چیزی ندارم که بخواهم به آن ببالم. این دیگر صدای انتقادگر درونی و ناسالم نیست، بلکه واقعیت دارد. در این جلسه ما ابتدا راستی آزمایی می کنیم و سپس آموزش می دهیم که حتی زمانی که واقعا جذاب نیستید و چیزی برای ارائه ندارید باید با این موقعیت چگونه برخورد کنید و چگونه رفتار کنید (باز هم مشخص است که از توصیه های آبکی استفاده نمی کنیم).

جلسه پنجم کارگاه عزت نفس:

در این جلسه توضیح می دهم که چگونه ما در زندان ذهن گرفتار هستیم، چگونه ذهن گاهی قلاب می اندازد و با چوب و لگد به جان ما می افتد. دقیقا با استفاده از چه استراتژی هایی این کار را انجام می دهد و برای اینکه در زندان ذهن گرفتار نشویم چه راههایی وجود دارد (باز هم مشخص است و تاکید می کنم که از توصیه های آبکی استفاده نمی کنم)

جلسه ششم بهترین دوره عزت نفس:

در این جلسه به شما رفتارهایی را می آموزم که هرگز با خودتان نداشته اید. همه ما دوستان خوبی برای دیگران هستیم، اما آیا برای خودمان دوستان خوبی هستیم؟ به چه دلیل با میل و اشتیاق زیاد به دیگران خدمت می کنیم ولی برای خود دریغ می کنیم؟ در این جلسه رسم و اصول خوش خدمتی و مهربانی و سرویس دادن به خود را آموزش می دهم (باز هم مشخص است و تاکید می کنم که از توصیه های آبکی استفاده نمی کنم)

جلسه هفتم کارگاه عزت نفس:

در این جلسه به قواعد و مفروضه هایی که ناخود آگاه برای خود خلق کرده ایم و به این وسیله دائما خود را تحت فشار قرار می دهیم و دائما احساس بی ارزش بودن و ناکافی بودن داریم، می پردازم.

این قواعد چیست؟ آیا لازم است؟ آیا عملی است؟ از کجا آمده است؟ چرا و چگونه باید آنها را کنار بگذاریم؟

جلسه هشتم کارگاه عزت نفس:

همانطور که در  جلسه چهارم گفته ام، بعضی از ما واقعا نواقص و ایراد هایی داریم، مثلا ممکن است واقعا بعضی از ما چهره جذابی نداشته باشیم یا در آمد خوبی نداشته باشیم، یا قد کوتاه داشته باشیم، یا شوخ طبع نباشیم و…. در این صورت چطور لازم است با این مشکلات کنار بیائیم؟ (باز هم مشخص است و تاکید می کنم که از توصیه های آبکی استفاده نمی کنم)

جلسه نهم کارگاه عزت نفس:

گاهی نیز با افرادی زندگی می کنیم که به شدت ایراد گیر و سرزنش گر هستند. یا ممکن است چند صباحی حال خوبی داشته باشیم اما همین که شخصی از ما ایرادی می گیرد و یا انتقادی می کند، دنیای جذاب و رویایی که برا ی خود خلق کرده بودیم بهم می ریزد. گاهی به زحمت می توانیم به خود، احساس ارزشمندی بدهیم اما ناگهان فردی، با حرفی یا چیزی، گویا خنجری در سینه ما فرو می کند. در این مواقع باید چگونه رفتار و فکر کنیم و چگونه از عزت نفس خود مراقبت کنیم؟ (باز هم مشخص است و تاکید می کنم که از توصیه های آبکی استفاده نمی کنم)

جلسه دهم بهترین دوره عزت نفس:

یکی از مشکلات کسانی که عزت نفس پائین دارند عدم ابراز وجود است. این افراد به هر  دلیلی نمی توانند ابراز وجود کنند. در این جلسه به بررسی طرحواره ها و شناختواره هایی که مانع از ابراز وجود می شوند و چگونگی تغییر و درمان طرحواره ها و شناختواره ها می پرد ازیم.

جلسه یازدهم کارگاه عزت نفس:

بعضی از افراد هم به این دلیل عزت نفس پائینی دارند که در زمینه های مختلف مانند شغل، تحصیل، ورزش و … افراد ناموفقی هستند. این افراد نمی دانند که راز و رمز موفقیت چیست. گاهی مهارت های ساده برای برنامه ریزی، انتخاب مسیرمناسب و… را بلد نیستند زیرا راهنمایی در زندگی خود نداشته اند. گاهی نیز ممکن است این موضوع به شناختواره ها، باورها و طرحواره های عمیق تری مربوط باشد. در این جلسه ما توضیحات کامل و مبسوطی در این زمینه خواهیم داشت تا از این نطر نیز آب به پای «درخت عزت نفس» بریزیم.

جلسه دوازدهم کارگاه عزت نفس:

آیا برای شما این اتفاق افتاده است که در موقعیتی احساس عزت نفس بالا داشته باشید، اما در موقعیت دیگری احساس عزت نفس پائین؟

چه عواملی سبب می شود که عزت نفس شما این همه متزلزل و شکننده باشد؟

در این جلسه به بررسی این موضوع می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا عزت نفسی مقاوم، قوی و پابرجا داشته باشید و اینطور نباشد که در هر موقعیتی تغییر کند.

جلسه سیزدهم بهترین دوره عزت نفس:

در این جلسه از آنجایی که من (ارسطو رضایی)عضو انجمن هیپنوتیزم آسیا و ایران هستم، با استفاده از هیپنوتیزم به تقویت ایگو در شما می پردازم. صدا ضبط می شود و شما می توانید بارها و بارها آن را بشنوید. علت اینکه استفاده از هیپنوتیزم را در جلسات پایانی دوره عزت نفس قرار داده ام این است که ابتدا آموزشهای دقیق و علمی داده شود و شما به درجه ای از خود آگاهی برسید. اگر نه همانطور که بارها و بارها در اینجا و آنجا گفته ام، ما چیزی به نام هیپنوتراپی یا هیپنوتیزم درمانی در رواندرمانی نداریم (اگرچه بسیاری از افراد، مدعی چنین چیزی هستند) این را به عنوان روانشناس بالینی که سالهاست در حوزه درمان انواع اختلالات کار کرده ام می گویم نه به عنوان نظریه پرداز.

هیپنوتیزم یک ابزار است درست مانند یک آچار که هم نجار می تواند از آن استفاده کند و هم مکانیک و هم سرویسکار و هم شما.

ما در این جلسه از ابزار هیپنوتیزم برای تقویت ایگو استفاده می کنیم.

جلسه چهاردهم بهترین دوره عزت نفس:

ممکن است با وچودی که در طی 13 جلسه به شما تکنیک های کاربردی فراوانی آموزش داده باشم اما همچنان احساس کنید که چندان موثر نبوده یا تاثیر آن کم بوده است. در این جلسه بررسی می کنیم که اگر این تکنیک ها برای شما موثر نبود ممکن است چه مشکلات دیگری در شما وجود داشته باشد و یا چه موانعی سبب شده که این تکنیک ها موثر نبوده باشد.

جلسه پانزدهم کارگاه عزت نفس:

در این جلسه مشخصا و  اختصاصی به مبحث طرحواره ها و عزت نفس و ارتباط آنها می پردازیم و نیز راههای کلی را برای درمان یکپارچه طرحواره های مرتبط با عزت نفس ارائه خواهم داد.

تست زیر را اجرا کنید تا عزت نفس خود را بسنجید:

مدرس بهترین دوره عزت نفس کیست؟

مدرس این دوره من ارسطو رضایی هستم. من 13 سال هست در زمینه درمان اختلالات افسردگی، اختلالات وسواسی و اختلالات اضطرابی و طرحواره درمانی فعالیت دارم و هر هفته 40 مراجع را ویزیت می کنم (ویزیت کردن هفتگی مراجعین سبب میشود همواره با مشکلات مراجعین در ارتباط باشم و همواره به خاطر داشته باشم که می بایست از چه اصول درمانی پیروی کنم) همچنین روانشناسان زیادی را جهت درمانگری آماده کرده ام. من همیشه از اصولی برای آموزش و درمان استفاده می کنم که پشتوانه علمی و پژوهشی دارد و بنابراین اثر بخش ترین تکنیکها و روشها را به شما آموزش می دهم.

برای مشاهده رزومه و سوابق علمی و تحصیلی لینک زیر را لمس کنید:

نحوه برگزاری بهترین دوره عزت نفس چگونه است؟

این دوره در پلتفرم اسکای روم و به صورت آنلاین برگزار می شود و هرجای دنیا که باشید می توانید در آن شرکت کنید.

این دوره چند جلسه است و در چه تاریخی برگزار می شود؟

این دوره 16 جلسه 3 ساعته است و به صورت فایل های صوتی باکیفیت و ادیت شده در اختیار شما قرار می گیرد و کاملا به صورت آفلاین می باشد و شما آن را به صورت محصول دریافت می کنید.

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره برای هر کسی که عزت نفس پایین دارد، مناسب است. عزت نفس با اختلالات مختلفی مانند اختلالات افسردگی، اضطرابی و اختلالات خلقی ارتباط دارد، بنابراین همه کسانی که مبتلا به انواع این اختلالات هستند لازم است که عزت نفس خود را بهبود ببخشند همچنین برای کسانی که مبتلا به انواع اختلالات شخصیت مانند اختلال شخصیت نمایشی، اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت وابسته، اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت وسواسی، اختلال شخصیت اسکیزوئید، اختلال شخصیت اسکیزوتایپال، اختلال شخصیت اجتنابی نیز مناسب است.

تفاوت بهترین دوره عزت نفس با سایر دوره های مشابه چیست؟

من ارسطو رضایی روانشناس بالینی هستم و سالهاست به درمان اختلالات اضطرابی، اختلالات افسردگی، اختلالات وسواس  و … می پردازم. همچینین دانشجویان زیادی را در زمینه درمان تربیت کرده ام. به همین دلیل بر اساس تجربه عملی و علمی که دارم، در چارچوب دانش و تجربه می توانم به درمان عزت نفس بپردازم.

هزینه ثبت نام در این دوره چقدر است؟

هزینه شرکت در این دوره یک میلیون و نهصد هزار تومان است.

برای ثبت نام در کارگاه عزت نفس چه کنم؟

برای ثبت نام روی تصویر زیر کلیک کنید و یا با شماره هایی که در پائین صفحه موجود است تماس بگیرید.

purchase button
[/vc_row]

<p> من یک بلاک متن هستم، روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا این متن را تغییر دهید. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.</p>.

دریافت مشخصات

فرم ارسالی شما مستقیما با نظارت و هماهنگی آقای ارسطو رضایی پاسخگویی می‌شود.

6 Comments

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • آقای دکتر کاشکی فیلم های این دوره را هم قرار می دادید چون من بیشتر دیداری هستم و شنیداری نیستم اما با توجه به اینکه فقط صوتی بود، به هر حال شرکت کردم و خودم را مجبور کردم که با دقت گوش کنم و سال ها بود که من برای مشکل خودم به این روانشناس و آن روانشناس مراجعه می کردم و البته با توجه به اینکه در آخرین جلسه کارگاه عزت نفس به مبحث طرحواره ها و باورهای مرکزی هم پرداخته شد، به بعضی از آن طرحواره ها و باورهای عمیق خودم پی بردم و الان هم به درمان این طرحواره ها می پردازم.
    انگار که کاملا مشخص شد که در ذهنم چه اتفاقی می افتد و خودآگاهی بسیار زیادی پیدا کردم.🌺

  • من قبلا در کارگاه های دیگر هم شرکت کردم اما بسیاری از آنها فایل های صوتی بی کیفیتی داشتند و سر و ته آنها معلوم نبود.
    اما این کارگاه همه چیزش کاملا مشخص بود، مثلا ترتیب جلسات کاملا مشخص و هماهنگ بود و کاملا منظم بود.
    به همین دلیل این کارگاه را تهیه کردم و فقط باید بگم که فوق العاده بود.👌

  • این کارگاه واقعا بی نظیر هست ولی حیف که من زمانی که این کارگاه به صورت آنلاین بود شرکت نکردم، چون من بیشتر به آموزش های حضوری عادت دارم ولی با توجه به اینکه کارگاه عزت نفس در مرکز خودبیداری مجدد برگزار نمی کنند تصمیم گرفتم که به صورت آنلاین شرکت کنم و با اینکه بی نظم هستم اما به هر حال خودم را مجبور کردم که بشنوم و تمرین ها را پیاده کنم و واقعا نتایج بسیار خوبی گرفتم، احساس بسیار خوبی به خودم دارم و انگار چشمان من بسته بود و باز شد!
    احساس آرامش و آسایش بیشتری دارم، روابطم عمیق تر و ماندگار تر شده و افکار و احساساتم را می شناسم و نکته مثبت این دوره تکنیک های کاربردی و عملی آموزش داده شد که در مجموع تغییرات بسیار خوبی داشتم و انگار زندگی من به دو بخش تقسیم میشه، قبل از این کارگاه و بعد از شرکت در کارگاه عزت نفس.

  • من در کلاس ها مختلف، دوره های مختلف شرکت کردم و بسته های آموزشی بسیار زیادی را تهیه کردم. بر حسب اتفاق با توجه به اینکه در اینترنت جستجو می کردم با آقای رضایی آشنا شدم.
    نحوه صحبت کردن، آموزش ایشان، خیلی برام جذاب بود و همینطور دنبال کردم و عضو کانال تلگرامی خودبیداری شدم و وقتی اطلاعیه کارگاه عزت نفس را دیدم تصمیم گرفتم که شرکت کنم. بعد متوجه شدم که ریشه بسیاری از مشکلات من، خیلی جاها که خشمگین می شدم، افسرده می شدم، مضطرب می شدم به دلیل عزت نفس پایینم بود.
    در این دوره به صورت تکنیکی و کاربردی در هر جلسه آموزش هایی داده شده و تکنیک های عملی که به قول خود آقای دکتر مثل جعبه ابزار می ماند و واقعا انگار خودم، احساساتم، افکارم را بیشتر و دقیق تر می شناسم و آموزش های ایشان هم به صورت خلاصه و به صورت جدول دراوردم و روی دیوار اتاقم نصب کردم و واقعا به لحاظ روانی احساس ارامش بیشتری دارم، روابطم با اطرافیانم بیشتر شده و به محض اینکه احساس خشم، افسردگی، اضطراب می کنم متوجه میشوم که ریشه آنها چیست و روابط بهتری با دیگران برقرار کردم و اضطراب من در روابط کمتر شده.
    ظاهر خودم را بهتر و بیشتر می پذیرم، روش برخورد با افراد عیب جوی زندگی ام را یاد گرفتم، در محیط کارم هم روابطم با مراجعین و همکارانم بهتر شده و این کارگاه عزت نفس واقعا کاربردی و بی نظیر است.
    به خصوص با توجه به این که از روش های علمی و آزمایش شده در این کارگاه استفاده می شود. 🌷

  • من چندین دوره از کلاسهای استاد رضایی رو شرکت کردم،همچنین در دوره ایی بحرانی از‌ جلسات مشاوره ایشون بهره مند بودم.
    هرکدام از این کلاسها کمک کرد تا قسمتهایی از مشکلات در روابط بین فردی من رو حل کنه و در نهایت شناخت بهتری از خودم، و ادراک خودم از موقعیت داشته باشم.
    بهترین ویژگی رویکرد این دوره ها، واقعیت گرایی و کاربردی بودنشون در زندگی روزانه و عادی هستند که بر پایه تحقیقات علمی از روشهایی کاملاً قابل استفاده برای تمام افراد با هر سن و موقعیت اجتماعی تعبیه شدند،اینطور که با استمرار در تمرینات،و برطرف کردن ابهامات وبه اشتراک گذاشتن تجربیات در گروه همکلاسی ها و استاد، قطع به یقین تاثیرات بسیار واضحی در بهبود سطح ارتباطتان خواهید دید.
    این جمله استاد برای من کلید روشنگری ایست:در یک ارتباط حتی اگر یک فرد کمی بالغ تر باشد ان رابطه به سرانجام سلامت خواهد رسید!
    پس اگر مایلیم جامعه ی سالم تری داشته باشیم، از بهبود روان خودمان شروع کنیم که اولین قدم در این امر مهم است.
    از استاد رضایی و همراهان در این دوره تشکر میکنم که در این مسیر با همدلی،همراهی و اشتراک تجربه ها کمک به درک بهتر موضوعات برای من بودند.
    «شرکت در این دوره زمانی برایتان خوب است که بدانید ارتباط کارامد بدست خود شما شروع میشود.

  • آقای دکتر، اجازه میخواستم از شما بابت این دوره کامل و عالی، همینطور زحمات و تدریس بی نظیر شما تشکر کنم؛
    البته این دوره هنوز کامل نشده اما در همین مدت هم تغییرات زیادی در من ایجاد کرده و باعث شده دید واقع بینانه تری نسبت به خودم داشته باشم، نقاط مثبت خودم رو ببینم و بدون دلیل انتقادات سخت گیرانه از خودم نداشته باشم.
    درواقع من عادت نداشتم به ویژگی های مثبت خودم توجه کنم، برای من اهمیت زیادی نداشتن یا اصلا نمیدیدمشون، برعکس اشتباهات هرچند کوچیکی که قبلا مرتکب شده بودم برای من خیلی پررنگ جلوه میکردن و هر وقت یادشون میفتادم خیلی خودم رو سرزنش میکردم که چرا باید این اتفاق افتاده باشه و احساس ناامیدی میکردم. خیلی هم به انتقاد دیگران حساس بودم، اصلا دوست نداشتم موردی پیش بیاد که کسی بتونه از من انتقاد کنه و بابت این مورد همیشه خیلی استرس و اضطراب داشتم. احساس میکردم خیلی از بقیه عقب تر هستم و اینکه هر چقدر تلاش کنم باز هم نمیتونم به مرحله و چیزی که میخوام برسم و بطور کلی خیلی همه چیز رو برای خودم سخت کرده بودم.
    اما با کمک راهنمایی های شما در این دوره و اجرای تمرین ها، متوجه شدم که باید دید واقع بینانه تری نسبت به خودم و توانایی ها و امکاناتم داشته باشم، باید موفقیت ها و پیشرفت های خودم رو ببینم و برای اون ها ارزش قائل بشم،
    همینطور در نظر داشته باشم که هیچکس کامل نیست و هر کسی ممکنه در بعضی زمینه ها ضعف داشته باشه و بالتبع عملکرد خوبی نداشته باشه، همونطور که ممکنه در سایر زمینه ها توانمند عمل کنه و متمایز و سرآمد باشه؛ اما این نقاط قوت و ضعف دلیلی برای ارزشمندی یا بی ارزشی افراد نیست، فقط بیانگر این هست که افراد متفاوت هستند؛ و اینکه براساس همین تفاوت ها، هر کسی ممکنه در مواردی و براساس تجربیات و دیدگاه هایی که داره اشتباهاتی رو هم مرتکب بشه و این هم اصلا بد نیست، مهم اینه که از اشتباهات گذشته درس بگیریم و تا حد ممکن جبران کنیم نه اینکه مدام خودمون رو سرزنش کنیم و یا به خودمون برچسب بزنیم.
    متوجه شدم که انتقادها هم همیشه بد نیستن همونطور که همیشه هم صحیح نیستن، دیدگاه افراد بر اساس شرایطی که داشتن متفاوته و حتی ممکنه نگاه کاملتری نسبت به ما به موضوع داشته باشن، بهتره برخورد صحیح با انتقاد رو یاد بگیریم و از انتقادات صحیح استفاده کنیم و از کنار انتقادات غیر واقع بینانه بدون اینکه حساسیت نشون بدیم عبور کنیم و نیازی نیست که همیشه درحال فرار از اشتباهات و انتقادات احتمالی باشیم.
    از شما خیلی ممنونم که این دوره بی نظیر رو برگزار کردید و در واقع این حجم از دانش و اطلاعات و توانایی انتقال اون ها به شرکت کنندگان دوره ها و همینطور مسئولیت پذیری فوق العاده شما در تدریس جای قدردانی ویژه داره..در واقع تمام محصولات مجموعه شما که مدرس توانمندی مثل شما دارند بی نظیر هستند و من خیلی خوشحالم که افتخار شرکت در این دوره بی نظیر رو پیدا کردم..🙏🏻

امکان ارسال نظر وجود ندارد.