بهترین مشاوره خانواده در تهران

بهترین مشاوره خانواده در تهران

بهترین مشاوره خانواده در تهران کیست؟چگونه می توانم بهترین مشاوره خانواده در تهران را پیدا کنم؟بهترین مشاوره خانواده در تهران کیست؟یه مشاور خانواده خوب میخوام!

امروزه در اینترنت بسیاری از افراد با این عناوین در جستجوی بهترین مشاوره خانواده در تهران هستند ، آنها گاهی وقتها واژه بهترین روان درمانگر خوب،گاهی وقتها واژه بهترین مشاوره خانواده در تهران گاهی وقتها واژه های مشابه را جستجو می کنند تا بتوانند از بهترین مشاوره خانواده در تهران استفاده کنند.

اجازه بدهید قبل از پاسخ دادن به این سوال  ابتدا کار و حیطه کاری مشاور خانواده را تعریف کنم، سپس به سوال شما نیز پاسخ می دهیم لازم است که شما قبل از اینکه در زمینه ای خدماتی دریافت کنید با آن خدمات در آن زمینه آشنایی پیدا کنید.

مشاوره خانواده چیست وچه کاری انجام میدهد و تفاوت آن بامشاور ازدواج و دیگر مشاوره ها چیست؟

بهترین مشاوره خانواده در تهران

مبحث مشاوره خانواده یک مبحث بسیار گسترده است، همانطور که ما انواع مذاهب مختلف مانند اسلام، یهودیان، مسحیان و … داریم ، و هرکدام از آنها نگاههای مختلفی به مسائل مختلف دارند، در زمینه ی مشاوره خانواده هم نظریه ها و روش های مختلفی وجود دارد، اگرچه که همه ی آنها مشاور خانواده محسوب می شوند.

من (ارسطو رضایی) در اینجا برای اینکه به شما کمک کنم تا بهترین مرکز مشاوره خانواده را پیدا کنید، به صورت خلاصه و همه فهم توضیحی از مهمترین  روش های علمی در زمینه ی خانواده ارائه می دهم:

نظریه سیستم خانوادگی که توسط «مینوچین» مطرح شد

از نظر سالوادور مینوچین، خانواده متشکل از چند نفر نیست، بلکه خانواده یک سیستم است و مشاور خانواده، خانواده را حاصل دور هم جمع شدن چند نفر نمی داند، بلکه آن را یک سیستم پویا و فعال(همانند یک موجود زنده) می داند، همانطور که ما ساعت را متشکل از چند چرخ دنده و عقربه و …. نمی دانیم بلکه آن را یک سیستم می دانیم.

مینوچین معتقد بود که خانواده یک سیستم محسوب می‌شود،او معتقد است روان پریشی و بسیاری از مشکلات روانشناختی ناشی از سیستم معیوب خانواده است.

بهترین مشاوره خانواده در تهران

 

مینوچین بود که عبارت «خانواده اسکیزوفرنی ساز»را وارد حوزه ی روانشناسی خانواده کرد، او می‌گوید بعضی از خانواده‌ها می‌توانند طوری رفتار می‌کنند که فرزند آنها دچار بیماری های سایکوز( مانند اسکیزوفرنی) شوند.

مطالعات دقیق علمی، صحت گفته‌های مینوچین را تا اندازه بالایی تایید می‌کند، او معتقد است که در خانواده، وزنه ی تعادل قدرتی وجود داردکه باید حفظ شود و وقتی که این تعادل قدرت بهم می خورد، مناسبات و نقشها و بسیاری از مسائل دیگرهم بهم می‌خورد.

مثلا اگر در خانواده، پدر خانواده توان و قدرت مدیریت خانواده را نداشته باشد، ممکن است مادر  مدیریت خانواده را به عهده بگیرد(هرچند همیشه اینطور نیست)‌ و یا اگر مادر خانواده، ظلم پذیر باشد، ممکن است دختر او زبان مادرش شود و به سمت رفتارهای پرخاشگرانه و قاطعیت افراطی سوق پیدا کند( هرچند همیشه اینطور نیست)‌و یا وقتی که مدیریت خانواده به خوبی انجام نمی‌شود، ممکن است که خانواده به سمت فرزندسالاری برود و فرزندان حاکم خانواده شوند و قدرت را در دست بگیرند و درنتیجه فرزندان خودشیفته داشته باشیم.

یک مثال از سیستم خانواده معیوب از نگاه مینوچین

سالها قبل خانواده ای به من مراجعه کرده بودند که معتقد بودند پسر 24 ساله ی آنها دچار مشکلات رفتاری است، پسر24 ساله، درس و دانشگاه را نیمه کاره رهاکرده بود، ولخرج بود، ثبات شغلی نداشت و رفتارهای غیر قابل پیش بینی داشت و درعین حال البته مهارت های شغلی هم داشت، وقتی که من سیستم خانواده را بررسی کردم متوجه شدم که پدر خانواده ثبات رفتاری و خلقی ندارد، مادر خانواده ثبات داشت و ثبات او سبب شده بود که پسر مهارت هایی را بیاموزد اما در جایی که می بایست قاطعیت لازم اعمال می شد تا پسر خانواده با پیامد های رفتاری خودش (مانند ترک تحصیل، بیکاری و….) روبرو شود، پدر بنابر دلسوزی و یا علاقه به تنها پسرش به نوعی پیامدها را حذف می کرد.

مثلا به صورت پنهانی به پسر خانواده پول می داد یا معتقد بود این جدیت زیاد سبب می شود که پسر خانواده به مشکلات رفتاری بیشتری مبتلا شود و نباید زیاد سخت گرفت درنتیجه پسرخانواده به رفتارهای خود ادامه می داد و مشاهدات من نشان داد که ریشه ی همه ی این گرفتاری ها رفتار نابالغانه و بی ثبات پدرخانواده بود.

بهترین مشاور خانواده در تهران

بهترین مشاوره خانواده در تهران

روش درمانی روانکاوی به مشاوره خانواده

نگاه روانکاوان به مبحث خانواده و مشاوره خانواده طور دیگری ست، یکی از روانکاوانی که نسخه ی کوتاه مدت روانکاوی با عنوان« تحلیل رفتار متقابل» را ارائه داد، اریک برن است.

تگاه  اریک برن به مفهوم خانواده

«اریک برن» معتقد است که ما از سه حالت روانی بالغ، والد یا کودک با دیگران رابطه برقرار می کنیم و با توجه به اینکه سرچشمه ی رفتار ما از کدام حالت روانی ماست می توانیم با حالت روانی فرد مخاطب ارتباط برقرا کنیم.

  • اواز مفهوم«بازی های روانی »صحبت می‌کند و می‌گوید ضمن اینکه افرادبا یکدیگر رابطه اجتماعی و ظاهری و قابل مشاهده دارند، رابطه‌ی ای روانی وپنهانی دارند, مثلا وقتی که مرد نقش والد را به عهده می‌گیرد، زن وارد نقش کودک میشود یا وقتی که زن در نقش کودک است، مرد خواسته یا ناخواسته به سمت نقش والد گرایش پیدا می‌کند.

بازی ها در تحلیل رفتار متقابل

یک مثال از نگاه اریک برن به مفهوم خانواده

خانواده ای به من مراجعه کرده بودند که پدر خانواده، در حالت نفسانی والد با همسرش رابطه برقرار می کرد یعنی همیشه صحبت از باید ها و نباید ها و قوانین و …. می کرد، او معتقد بود که همه افراد خانواده باید طبق ملاکها و استاندارهایی که او می گویند عمل می  کرد ، البته این ملاکها و معیارها را هم از روانشناسان و … استخراج می کرد و می گفت:

نگاه کنید این حرف من نیست بلکه روانشناسان هم حرف مرا تائید می کنند.( او متوجه نبود که به صورت گزینشی بخش هایی از حرفهای روانشناسان را انتخاب می کرد تا بتواند به زورگویی خود مشروعیت ببخشید.)

از طرفی مادر خانواده همیشه در نقش کودک ظاهر می شد کودکی که «بله قربان گو» بود، ترسو بود و خشم خودرا ناسالم و منفعلانه بروز می داد.

او بجای اینکه قاطعانه در برابر پدر خانواده ایستادگی کند و از حق و حقوق خودو فرزندانش دفاع کند، در ظاهر طبق خواسته پدر خانواده عمل می کرد و در پنهان، کارشکنی می کرد یا نزد فرزندانش اورا تخریب می کرد مثلا می گفت:

الان بابات اینو ببینه اینطور یا اونطور رفتار می کنه، صداشو در نیار و….

فرزندان خانواده هم که یکی پسر و یکی دختر بود هرکدام به نوعی رفتار می کردند، پسر در حالت روانی «کودک سرکش» بود و به این شکل نسبت به پدرخانوده که والد بود واکنش نشان می داد، او با دیر آمدن به خانه، مصرف مواد و سیگار، دوستان ناسالم، به شکلی خشم و نافرمانی خود را نشان می داد، دختر خانواده هم در نقش «کودک مطیع و ترسو» با والد زورگو (پدر) رابطه موازی برقرار می کرد.

وقتی که آنها نزد من آمدند، پدر خانواده سعی می کرد تا مرا هم به شکلی به ذهنیت والد(که هردو باهم یک دسته قوانیین خشک را تائید کنیم) بغلتاند یا مرا درنقش کودک (با استفاده از جایگاه و موقعیتی که داشت) بغلتاند.

من در ابتدا در طی چند جلسه به درمان پدر پرداختم و اورا متوجه زورگویی نا آگاهانه اش کردم و سپس در جلسات مشترکی با اعضای خانوداه، به اعضای خانواده کمک  کردم تا از بالغ وجودشان استفاده کنند و با یکدیگر  گفتگو کنند و خواسته و نیازهای خود را به زبان بیاورند و از آن دفاع کنند و خواسته ها و نیازهای دیگری را هم ببینند و بگویند که تا کجا می توانند و تا کجا نمی توانند.

طرحواره درمانی در مشاوره خانواده

بهترین مشاوره خانواده در تهران
طرحواره درمانی توسط جفری یانگ، روانشناس آمریکایی مطرح شد.

نگاه جفری یانگ به مفهوم مشاوره خانواده

بهترین مشاور خانواده در تهران

او نیز با مطرح کردن مفهوم طرحواره ها در خانواده و ارتباطات، به شکل دیگری هم به« سیستم خانواده»اشاره می‌کند و هم به «بازی های روانی» اریک برن

او می گوید:
اگر که شما طرحواره اطاعت داشته باشید، افراد قدرتمند و دیکتاتور برای شما جذاب هستند و سبب می شود عاشق این افراد شوید و به این وسیله خودتان را در دام فردی دیکتاتور قرار بدهید و یا اگر هم با افراد معمولی وسالم وارد رابطه بشوید کاری می کنیدکه او تبدیل به فردی دیکتاتور شود، مثلا خواسته ها و نیازهای خود را نمی گوئید و خیال می کنید دیگری به شما زور می گوید، درحالیکه این شما هستید که شهامت بیان خواسته ها و ایستادن برروی آن را ندارید.

و یا اگر که طرحواره نقص و شرم و عزت نفس پایین داشته باشید یا با کسی ازدواج می کنید که ایراد گیر و انتقاد کننده است و ارزشی برای شما قائل نمی‌شود و اگر هم فرد سالمی با شما وارد رابطه شود، خودتان کاری میکنید که سرانجام آن فرد سالم، از شما انتقاد افراطی و عیبجویی زیاد خواهد کرد و برای شما ارزشی قائل نخواهد شد.

جفری یانگ با مطرح کردن مفهوم طرحواره ها به خانواده به عنوان سیستم نگاه می‌کند او معتقد است که عامل اصلی ازدواج انتخاب‌های آگاهانه نیست بلکه افراد به خاطر طرحواره ها با یکدیگر ازدواج می کنند.

بنابراین بهتر است که به جای اینکه در کارت دعوت خود بنویسید «به نام پیوند دهنده قلبها» قید کنید: «به نام پیوند دهنده طرحواره ها»

جفری یانگ معتقد است که اکثر افراد به دلیل اینکه در خانواده هایی به دنیا آمده اند که نیازها به صورت سالم توسط خانواده برآورده نشده است در دام طرحواره ‌هاپی افتاده اند.

مثلاً کسی که در خانواده ای رشد کرده که مادری بی ثبات و غیرقابل پیش بینی داشته و یا پدر و مادر دائماً با یکدیگر دعوا داشتند گرفتار طرحواره رهاشدگی شده است.

به همین دلیل او دائماً ترس از رها شدن دارد او نگران است که اطرافیانش را به شکلی از دست بدهد و یا این که بمیرند و به همین دلیل به خاطر ترس افراطی از دست دادن یا رهاشدن اطرافیانش را بیش از اندازه کنترل کند یا از آنها اطمینان می خواهد مثلاً وقتی که این فرد ازدواج کند شوهرش را بیش از اندازه کنترل می‌کند زیرا او عمیقاً باور دارد که ممکن است روزی شوهرش او را رها کند، مثلا گوشی اورا چک می کندو دائما اورا مورد بازجویی قرار می دهد.

یا اینکه فرزندانش را بیش از اندازه کنترل کند:

  • عزیزم کجایی
  • دلم شور می زنه
  • دلم هزار راه رفت
  • دیرنکنی
  • نمی گی مادرت نگرانه و…..

در حالی که به صورت طبیعی فرزندان ممکن است که در طی مراحل رشد به مدرسه بروند به دانشگاه بروند و یا بخواهند مهاجرت کنند چنین شخصی مانع از استقلال واقعی کودکان می‌شود.

یا کسی که در خانواده ای رشد کرده است که پدر و مادری بسیار سختگیر داشته است، ممکن است که در دام طرحواره کمال‌گرایی افتاده باشد، کسی که این طرحواره را دارد همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه می کند و همیشه عیب و ایراد ها را می بیند.

او ممکن است که ده بار از هسمر یا فرزندانش انتقاد کند و دوباره تعریف و تحسین کند و بخاطر این عیب جویی افراطی دیگران از دست او خسته می شوند، او دائماً به همسرش ایراد می گیرد او دائماً اشکالات را در رابطه با همسرش پیدا میکند.

او بیش از اندازه به فرزندانش سخت می گیرد زیرا که بیش از اندازه به موفقیت و نظم اهمیت می دهد و به همین دلیل اعضای خانواده از دست او فراری و خسته هستند و یا کسی که طرحواره محرومیت هیجانی دارد وقتی که در روابطش با همسرش و فرزندانش ناراحت می‌شود آن را به زبان نمی‌آورد و انتظار دارد که آنها خودشان بفهمند،او می گوید: من که نباید به آنها بگویم، خودشون بایدبفهمند.(طرحواره محرومیت هیجانی چیست؟این مقاله را بخوانید) و چون به زبان نمی‌آورد و دائماً در حالتی از غم و قهر و ناراحتی به سر می‌برد, دیگران هم از او فاصله می گیرند زیرا آنها علم غیب ندارند و نمی توانند بفهمند که خواسته و نیازش چیست.

ازطرفی ممکن است که خانواده خواسته‌ها و نیازهای او را ببینند اما چون محرومیت هیجانی دارد و خلائی عاطفی دارد که هرگز پر نمی‌شود(زیرا این خلاا اصلا مربوط به الان نیست مربوط به محرومیت او در دوران کودکی است) این مقدار برای او کافی نیست و به همین دلیل دائماً غرغر و گله و شکایت می کند که باز هم به همین دلیل اعضای خانواده از او خسته می شوند و باخودشان می گویند:

حالا که هرکاری میکنیم بی فایده است پس چرا کاری انجام بدهیم؟

بنابراین جفری یانگ هم معتقد است که من و شما طرحواره هایی داریم  واین طرحواره ها  افکار رفتار و احساسات ما را مدیریت می‌کند و سبب بروز رفتاری در خانواده می‌شود که طبیعتاً اعضای دیگر خانواده را هم تحت الشعاع قرار می دهد او معتقد است که برای درمان باید به سراغ طرحواره درمانی خانوادگی پرداخت.

بهترین مشاوره خانواده در تهران

یک مثال برای درک نگاه جفری یانگ به مشاوره خانواده

خانواده‌ای به من مراجعه کرده بودند که پدر طرحواره بازداری هیجانی داشت و مادر هم طرحواره اطاعت داشت، پدر احساسات مثبت و منفی خودش را هرگز به زبان نمی آورد و مادر دائماً به دلیل طرحواره اطاعت نگران بود که مبادا ناگهان پدر خانواده ناراحت شود یا رفتارش عوض شود یا انتقام بگیرد یا او را رها کند و به همین دلیل می بایست از نگاه و حالت های بدنی او خواسته های او را حدس می زد.

در چنین فضایی فرزندان رشد کرده بودند، فضایی که مادر پر از ترس و غم و نگرانی بود و پدر پر از جدیت و قاطعیت و بی احساسی.

وقتی که آنها به من (ارسطو رضایی) مراجعه کردند مادر خانواده معتقد بود که شوهرش زورگو است، درحالیکه پدر خانواده معتقد بود که آنها بی جهت مرا زورگو می بینند، من هرچه که می‌گویم اولاً خودشان موافق هستند و دوماً به هیچ عنوان قصد زورگویی ندارم.

من در درمان این خانواده هر یک از زوجین را به صورت جداگانه، متوجه وجود طرحواره‌های شان کردم سپس به درمان هر کدام پرداختم و هر چند جلسه انفرادی یک جلسه مشترک نیز برگزار می‌کردم که در آن جلسه مشترک آنها یاد گرفتند که به‌صورت بالغانه و در ذهنیت بزرگسال سالم بتوانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند.

نگاه ویلیام گلاسر (تئوری انتخاب) به مشاوره خانواده

بهترین مشاوره خانواده در تهران
ویلیام گلاسر هم در کتاب «ازدواج بدون شکست» خانواده را یک سیستم می بیند و معتقد است که اگر بتوانیم «کنترل گری» را از خانواده بیرون بکشیم، آنگاه خانواده ی سالمی خواهیم داشت.

ویلیام گلاسر معتقد بود که آن چیزی که عامل اصلی تخریب رابطه است این است که زوجین هویت انسانی یکدیگر را نادیده می‌گیرند آنها متوجه تفاوت های فردی نیستند، آنها متوجه نیستند که هر کسی از پنجره ادراک خود به جهان نگاه می‌کند.

او می گوید: اگر هرکدام از ما می فهمیدیم که آنچه ادراک می کنیم باورهای ماست و نه حقایق بیرونی، انگاه در جهان بهتری زندگی می کردیم.

ویلیام گلاسر معتقد است که کنترلگری بر روی چشمان همه ما نشسته است و ما به دلیل سه باور نادرست روانشناسی کنترل بیرونی معتقد هستیم که می توانیم دیگری را کنترل کنیم:

  • ۱_ باور نادرست اول

محرک عامل پاسخ است

یعنی تو باعث می شوی که من اینگونه فکر رفتار و یا احساس کنم، تو مرا عصبانی کردی، تو مرا ناراحت کردی، بنابراین اگر که می خواهم فکر، رفتار و یا احساس من تغییر کند، تو باید تغییر کنی تا فکر رفتار و احساس من تغییر کند بنابراین من حق دارم که تو را مورد انتقاد، عیبیجویی، غرغر گله و شکایت، سرزنش و غیره قرار بدهم تا تو تغییر کنی تا افکار و احساسات من تغییر کند.

درحالیکه باور درست اینست که تو با رفتارت به من اطلاعاتی می دهی و این اطلاعات وارد ذهن من می شود و بسته به اینکه من این اطلاعات را چگونه ارزیابی کنم، احساساتی در ذهنم تولید می شود.

  • ۲_ باور نادرست دوم

چیزها مهمتر از کرامت انسانی است

نظم، موفقیت، پیوند،  ازدواج، وفاداری و… بسیار مهم است و چون بسیار مهم است من حق دارم که تو را مورد عیبجویی، انتقاد، سرزنش، گله و شکایت، تنبیه، تهدید و … قرار بدهم تا به تو یاد آوری کنم که بعضی از چیزها مهمتر از کرامت انسانی هستند و من می خواهم تو وفادار یا منظم یا صادق باشی.

درحالیکه باور درست این است که هیچ چیزی مهمتر از کرامت انسانی نیست

  • ۳_ این وظیفه انسانی، شرعی  یا خانوادگی من است که از تو انسانی بهتر بسازم

(چو می بینی که نابینا و چاه است اگرخاموش بنشینی گناه است)

بنابراین این مسئولیت را دارم و به همین دلیل وقتی تو خطایی می کنی تو را مورد سرزنش و انتقاد، عیبجویی و غیره قرار دهم تا بتوانم از تو انسانی بهتر بسازم، ویلیام گلاسر معتقد بود که هفت رفتار مخرب رابطه انسانی ما را به تباهی می کشد.
به همین دلیل کاری که مشاوره خانواده باید انجام بدهد این است که به زوجین کمک کنند تا از توهم کنترل یکدیگر خارج شوند.

انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر کسی از زاویه نگاه خود به جهان نگاه می‌کند، شدت نیازها در انسان ها متفاوت است  وخواسته انسان ها با یکدیگر فرق داردو مشاور خانواده باید که زوج را دعوت کند تا این تفاوتها را بپذیرند و کنار آمدن بالغانه با یکدیگر را بیاموزند، اگر به این بحث علاقه مند هستید در کتاب کنترل را بر روی زمین بگذار در این باره مفصل توضیح داده ام.

نگاه شناخت درمانگران به مشاوره خانواده

شناخت درمانگران نیز به طور کلی معتقد هستند که خطاهای شناختی و باورهای غیر واقعی و انتظارات غیر واقعی از رابطه سبب تولید مشکلات در خانواده می‌شود.

در زیر من یک لیست  از باورهایی که منجر به تخریب رابطه ی ازدواج میشود و چه بسا رابطه را به سمت طلاق می برد آورده‌ام:

  1.  برای داشتن رابطه خوب باید اعتماد صد در صد داشت.
  2. برای داشتن یک رابطه ی خوب باید دائما دائما روی آن کار کرد.
  3. همسرم باید مرا خوشحال کند و زن وشوهر باید اسباب خوشحالی و  راحتی همدیگر را فراهم کنند.
  4. زن و شوهر باید بهترین دوست یکدیگر باشند.
  5. بچه دار شدن رابطه خراب ما را بهتر  می کند
  6. شغل شوهر مهمتر از شغل زن است.
  7. افراد متضاد و متفاوت بهتر جذب همدیگر می شوند و می توانند نواقص هم را بپوشانند.
  8. وقتی از همسرت ناراحتی باهاش رابطه جنسی برقرار نکن.
  9. عشق از دست رفته بر می گردد.
  10. گر همسرت خواست جدا بشه مقاومت کن و اجازه نده.
  11. آیا عاشقان واقعی باید احساسات یکدیگر را حدس بزنند؟
  12. آدم باید با کسی ازدواج  کنه که کاملا همو درک کنند.
  13. اگر وسوسه شدید و یا خطاکردید حتما به همسرتان بگوئید.ن)
  14. -ازدواج ناشاد بهتر از جداشدن و طلاق است.

ادامه ی این باورهای غلط را در مقاله زیر به همراه مقالات مفصل و پادکستهای رایگان مطالعه کنید:

بهترین مشاوره خانواده در تهران

اگر می خواهید ازدواج کنید و یا برای دریافت مشاوره ازدواج و بررسی رابطه خود لازم است ابتدا به سوالات  و موارد زیر بررسی شود:

  1. آیا شما در خانواده تک والدی رشد کردید؟
  2. آیا روابط دیگر هم بر روی شخصیت شما و همسرتان تاثیر گذاشته است؟
  3. آیا شما در یک خانواده سنتی به دنیا آمده اید یا خیر؟
  4. ارتباطات دوران کودکی در زندگی مشترک و نوع برخورد همکلاسی ها و دوستان قدیمی با شما
  5. نظر پدر و مادر شما نسبت به همسرتان چیست؟ آیا هردو موافق هستند؟
  6. خویشاوندان سببی یعنی بعد از ازدواج خویشاوند شدیم مانند پدر و مادر همسر
  7. رفتار شما با پدر و مادر زن و پدر و مادر شوهر چگونه است و چگونه بایدباشد.
  8. بچه دار شدن یکی دیگر از عواملی که می‌تواند منجر به اختلاف زوجین شود.
  9. نکاتی مهم که قبل از بچه دار شدن که باید رعایت کنید.
  10. اگرفرزندی از ازدواج قبلی دارید و ازدواج مجدد در پیش دارید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟
  11. آیا این واقعیت دارد که جذب کسانی می شویم که شبیه پدر و مادرمان هستند.
  12. اهمیت مراجعه به مشاور درباره ازدواج و رابطه زناشویی چقدر است؟

نگران نباشید در لینک زیر به همه این سوالات پاسخ داده ام و همه موارد را بررسی کرده ام می توانید لینک زیر را لمس کرده و مطالعه کنید:

17 مین انفجاری در رابطه

هم اکنون می توانید محصول «17 مین انفجاری در رابطه» را با کلیک روی لینک زیر رایگان دریافت کنید.

ما در مرکز روانشناسی خودبیداری تلاش می کنیم ضمن اینکه هرگز خود را «بهترین مشاوره خانواده در تهران» معرفی نکنیم، تمام اصول و مبانی که مربوط به خانواده درمانی را رعایت کنیم.
 در صورتی که تمایل داشتید می توانید با مرکز ما در تهران که شماره های آن را در زیر قرار داده ایم، تماس بگیرید.

سوال: آیا برای کسانی که درتهران نیستند یا به هر دلیلی قادربه حضور درکلینیک خودبیداری نیستند آیا امکان درمان ومشاوره به صورت غیرحضوری وجود دارد؟

پاسخ: درمورد بعضی از مسائل و مشکلات این امکان وجود دارد، اما قبل از اینکه پاسخ قطعی بدهیم باید ابتدا مصاحبه و بررسی اولیه انجام بدهیم شما می توانید با تماس با شماره های زیر وقت قبلی بگیرید و یک جلسه تلفنی با من صحبت کنید.

در آن صورت می توانم به صورت قطعی به سوال شما پاسخ بدهم اگر امکان درمان یا مشاوره غیرحضوری نباشد شما را راهنمایی می کنیم که در شهر یا کشوری که هستید نزد چه کسی بروید و چه اقدامانی انجام بدهید و روانشناسان و همکاران خوبی که در محل زندگی شما سراغ داریم به شما معرفی می کنیم.

سوال: درمان در مرکز خودبیداری توسط چه کسی انجام می شود و درمانگر کیست؟

پاسخ : درمان توسط من(ارسطو رضایی)و روانشناسان دیگری که زیرنظر من آموزشهای لازم را دیده اند، انجام می شود ( رزومه مرا اینجا ببینید) برای آشنایی با کارها و آموزش من اینجا (انواع طرحواره ها) را کلیک کنید و آموزشهای صوتی و تصویری مرا ببینید.

همچنین در گوگل نام (ارسطو رضایی) را جستجو کنید تا با روشهای درمانی و مشاوره ی من آشنا شوید.

همچنین در لینک زیر محصولات و آموزشهای رایگان بی شماری وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

سوال: آیا می توانید مرا راهنمایی کنید تا بدون پرداخت هزینه مقداری با مسائل و مشکلات خودم اشنا شوم؟

پاسخ: بله البته، دو لینک زیر را در اختیار شما قرار می دهم :

مشاوره خانواده غرب تهران

اگر در جستجوی مشاوره خانواده غرب تهران هستید، مرکز خودبیداری واقع در محله سازمان برنامه (اتوبان باکری شمال به سمت حکیم شرق، پلاک 12 طبقه اول واحد سوم) در این زمینه کلاسهای خودشناسی برگزار می کند، لازم به ذکر است که برای حضور باید از قبل هماهنگ کنید، همچنین از ساعت9 تا 18 پاسخگوی سوالات شما هستیم.

برای دریافت مشاوره های علمی در زمینه های مختلف یا شرکت در کارگاه ها و خرید بسته ها در ساعت کاری (از 9صبح تا 18 همه روزه به جز روزهای تعطیل) باشماره های زیر تماس بگیرید یا در واتساپ یا تلگرام پیام بگذارید.

whatsapp contact

telegram contact

phon contact

اگر خارج از کشور هستید و یا با ارسال تیکت راحت‌تر هستید از طریق فرم زیر برای ما پیام بگذارید ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.

دریافت مشخصات

فرم ارسالی شما مستقیما با نظارت و هماهنگی آقای ارسطو رضایی پاسخگویی می‌شود.